  • Data: 2014-03-21 08:58:35
    Temat: Re: powstać ma Rada ds. Unikania Opodatkowania
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale też i więcej obowiązków i zadań (choćby tych związanych z unią).
    > Nie wiem też jak u Ciebie, ale jak dla mnie, w kontaktach które miałem
    > w ostatnich latach, zarówno szybkość, sprawność, fachowość i życzliwość
    > ulegała znacznej poprawie.

    A to ciekawe. Mnie się wydaje, że jest odwrotnie i wiecznie stykam się z
    niekompetencją
    czy też widzę braki organizacyjne porównując to z tym z czym zetknąłem
    się np w Niemczech.
    (a nawet nie wiem czy mają wiecej czy mniej urzędników na mieszkańca)

    I dlatego lepiej bym się czuł gdyby urzędników było mniej.
    Gdyby do obsługi nowych zadań umieć tak zorganizować pracę, żeby
    istniejącymi zasobami to zrealizować, a nie dla każdego problemu
    wnioskować o nowe etaty, to efekt byłby ten sam, a ludzi mniej.
    Gdyby (fikcja totalna) wprowadzić taki zapis, że każdy urząd ma co roku
    redukować swój budżet o 3%, to po kilku latach nikt by nie zauważył, że
    wszystko się kręci jak teraz, ale
    po 10 latach przybyło nam bezrobotnych 30% tej masy urzędniczej.
    I to jest problem - co z tym zrobić.