  • Data: 2014-03-21 11:22:05
    Temat: Re: powstać ma Rada ds. Unikania Opodatkowania
    Od: niebieski <n...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

    On 20.03.2014 23:00, Wojciech Bancer wrote:
    > On 2014-03-20, niebieski <n...@i...eu> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ogromny to on był za PRL. Jeśli nie widzisz różnicy, cóż.

    Jedni i drudzy mnie łupią. Tylko kolor sztandaru pod jakim to robią się
    zmienił z czerwonego na niebieski.

    > Nie. Stwierdziłem, że taki sektor (IT) działa w krajach cywilizowanych.
    > A te jeszcze nie wymyśliły sposobu by nie mieć urzędników. W odpowiedzi
    > na bardzo proste pytanie, czy potrzebny jest urzędnik czy nie.
    > Nadintepretacje tego stwierdzenia robisz na własne ryzyko
    > i ich autorstwo przypisuj sobie, a nie mnie.

    Biurokracja niszczy cywilizację. Z wolnych ludzi robi państwowych
    niewolników.

    > Nie zgadzam się.

    Wierzę.

    > Nieprawda. Monopol to naturalna konsekwencja kapitalizmu i tego że
    > firmy dążą do maksymalizacji zysku.

    O do czego innego miałyby dążyć? Socjaliści co prawda twierdzą, że celem
    firmy jest tworzenia miejsc pracy, ale chyba w to nie wierzymy? Prawda?

    Maksymalizacja zysku to nic złego. Wręcz przeciwnie, dzięki temu
    konsumenci mogą taniej kupić towary. Dopóki jest wolny rynek.
    Gdy łapę położy na tym państwowa biurokracja, to mamy ceny minimalne,
    ograniczanie produkcji, koncesje dla wybranych, ochronę jednych branży
    kosztem innych itd.

    > Niewykluczone że mają duży wpływ (to jest bolączka ludzi, którzy są przekupni, a
    nie
    > idei państwa jako takiego)

    Nie zgadzam się z tym. Gdyby prawo nie miało prawa ingerować prawnie w
    gospodarkę, to nie byłoby tego problemu. Ale niestety może to robić i robi.
    A ludzi nie zmienisz. Dla człowieka ważniejszy jest swój interes niż
    innych. Co prawda socjalizm próbuje stworzyć nowego człowieka, ale jak
    na razie bez rezultatu - jaki był taki jest.

    , ale nie rządzą. Korupcja jest to problem całego
    > demokratycznego świata (USA wliczając), a nie tylko nasz.

    Przecież o tym właśnie mówię. Chory system. Ty pewnie twierdzisz, że da
    się to naprawić, ja twierdzę że nie.

    > Państwo przynajmniej w założeniach ma staranie się o losy obywateli.

    Daj spokój. Zaraz rozpłaczę się ze wzruszenia. Tyran, ale jakie ma
    piękne założenia!

    > Korporacje (na odpowiednim poziomie) nawet by tego nie próbowały, bo by
    > nie musiały, tak jak teraz mają chociaż ciutkę trudniej.

    Łatwiej, nie trudniej. Państwo usuwa im rozdrobnioną konkurencję, daje
    koncesje, sprzedaje ustawy. Na wolnym rynku musieli by walczyć na
    równych zasadach.

    > I znów się nie zgadzam. Ani z użytymi określeniami "wolny człowiek", ani
    > użytą argumentacją (a w zasadzie jej brakiem, rzuciłeś tylko kilka twierdzeń).
    > To jest czysta manipulacja i tyle.

    Rozwinę.
    Tobie jest dobrze w takim systemie. OK. Ja widzę, że stajemy się
    niewolnikami państwa i nie mogę się z tym pogodzić.