  • Data: 2005-05-14 13:20:54
    Temat: Re: podatek od zabudowan gospodarczych - rol nych
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Staszewski napisał(a) w wiadomości: <4...@p...fm>...

    Nie wiem, czy budynki do działalności rolniczej nie są niżej opodatkowane
    niż do działalności "zwykłej" - jeżeli tak zacznij gospodarować. Jeżeli nie -
    zburzyć (pozwolenie). Przekwalifikować na papierze oborę na mieszkanie
    może być ciężko.

    >Sprzedać nieruchomość. Podatek od nieruchomości służy m.in. temu żeby
    >osoby, których nie stać na posiadanie nieruchomości jej nie posiadały.

    Gdzie wyczytałeś taką definicję? To ciekawy przykład "motywacyjnej" roli
    podatku. Co prawda zwykle tak jest, że ludzie o większych dochodach mają
    więcej, ale nie widzę powodu, aby tworzyć prawo, które tę prawidłowość
    konserwuje.
    Moim zdaniem ten podatek powinien służyć to tylko pokryciu (w przybliżeniu)
    kosztów jakie lokalna społeczność i/lub państwo ponosi na rzecz tej nieruchomości.

    >czego pokryjesz koszty renty dla osoby, której dach zerwany z twoich
    >budynków przez huragan uszkodzi rozumek?

    W czasie huraganu ludzie rozumni siedzą w domu lub bardziej uważają
    na latające dachy. Nie znam teź przepisu który mówiłby, że te koszty takiej renty
    są pokrywane akurat z podatku od nieruchomości (podatek lokalny).

    >Bo na OC też pewnie Cię nie stać?

    Rząd ma zamiar dopłacać do OC dla rolników. Nawiasem mówiąc OC w tym
    przypadku to chybiona nazwa, bo wypłaty z tego tytułu dotyczą np. powodzi,
    czyli nie OC a ubezpieczenie dóbr.

    Arek