  • Data: 2005-05-15 01:41:26
    Temat: Re: podatek od zabudowan gospodarczych - rol nych
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Szaman napisał(a) w wiadomości: ...
    >dzieki Arek - może nie dałeś mi gotowego rozwiązani, ale przynajmiej pogląd
    >Tomasza o tym że coś na własność dla bogaczy (niekoniecznie uczciywych i
    >wykształconych - sam jestem po dwóch fakultetach) a jak nie to wynajmuj, nie
    >jest jedynym poglądem a rada sprzedaj bogatemu żeby miał więcej -
    >jedyną radą.

    Żeby było jasne: mam raczej liberalne poglądy, zakładam, że większość
    bogatych uczciwie (w sensie prawnym, nawet Kulczyk) zarobiła na to.
    Sprzedaż "bogatszemu" też jest jedną z sensownych rad. Ale drażni
    mnie wiele stereotypów m.in. taki, że ludzi o poważnych dochodach nie
    posiadających (zwłaszacza widocznego) majątku uważa się za podejrzanych
    (ukryli) lub utracjuszy (przehulali). A ludzi o małych dochodach
    lecz z majątkiem za złodziei albo co najmniej szkodników.
    Mam swoją filozofię podaku od nieruchomości i obrotu nimi. Ani podatek
    katastralny, ani tak wielkie zróżnicowanie ze względu na przeznaczenie,
    ani obecne podatki od ich sprzedaży (10% a po 5 latach nic) się w niej
    nie mieszczą.
    Inne rozważania przedstawił Godfyd poniżej.

    > Poza tym ja właśnie chcę rozkręcić pewną działalność związaną z moim
    >wykształceniem, i po to mi ta własność (niestety nie pochodzę z rodziny
    >rolniczej czy górniczej i nie dostałem w spadku domu i 50 hektarów -
    >jedzenie i węgiel też muszę sobie sam kupować). Natomiast polityka
    >państwa
    >udupiania ludzi na samym początku podatkami faktycznie słabo stymuluje
    >rozwój sektora prywatnego gospodarki
    >[...]

    Słyszałem, że parę lat temu (w Chinach?) była ciekawa zasada ulg
    podatkowych dla nowych (również zagranicznych) inwestorów: nie na
    początku ale w 3. i 4. roku działalności mieli obniżone podatki. Bezwarunkowe ulgi w
    pierwszych 2 latach powodowały (w Polsce
    też) zamykanie lub zmianę nazwy firmy po to aby zacząć na nowo
    z ulgami.

    >[...]
    > może wie pan coś o dopłatach unijnych?

    Jaieś reklamy o funnduszach unijnych dla małych przedsiębiorców dają
    się słyszeć ("Unia tawia, więc stawiam..."). Potrzebny dobry biznes-
    plan. Niestety w przypadku działalności podatki są jakie są - b.
    wysokie. Można próbować negocjować z gminą.
    Nie wiem, czy jest jeszcze aktualny program "osadnictwa" dla "młodych"
    rolników (młody - pojęcie względne). Pożyczki, potem do umorzenia.
    Ale chyba Ciebie to nie interesuje? Jakby co pytać w ARiMR.

    Arek