  • Data: 2005-05-14 20:57:52
    Temat: Re: podatek od zabudowan gospodarczych - rol nych
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 14 May 2005, Arek wrote:

    >+ Tomasz Staszewski napisał(a) w wiadomości: <4...@p...fm>...
    >+ >Użytkownik Szaman napisał:
    >+ >
    >+ >> mam pytanie:
    >+ >> posiadam nieruchoność - gospodarstwo rolne poniżej 1 hektara, lecz nie
    >+ >> prowadzę działalność rolnej ani żadnej innej, jestem bezrobotny. US nalicza
    >+ >> mi stawki jak za działalność gospodarcza za budynki gospodarcze - straszliwe
    >+ >> kwoty!!!!!!!!
    >+ >> Co robić????
    >+
> [...]

    Ja też mam pytanie.
    Mianowicie czy nie są wysoko opodatkowane nieruchomości w których
    *prowadzona jest DG* ?
    W odróżnieniu np. od garaży - opodatkowanych tylko dlatego ze *są*
    garażami ??
    Bo na pewno widziałem w prasie opis sprawy w której poszło
    o opodatkowanie zabudowań o ch-rze gospodarczym - nie dam głowy
    czy nie był to podobny układ jak Tomasza (działalność *już* nie
    była prowadzona) ale podatek należął się ze względów hm...
    "widencyjnych" - podatnik nie zgłosił że budynek nie jest
    wykorzystywany do działalności więc podatek się należy i nie
    pomoże fakt że działalność nie była wykonywana.
    Zastrzegam:
    - piszę "z głowy czyli z niczego" i nie wiem czy nie pokręciłem :[
    - nie wiem czy jest korelacja między budynkami "na DG" i "na cele
    rolnicze"; dla *gruntów* tak *było* (ale kilka lat temu, też
    nie wiem jak jest !) - bo mam gdzieś na HDD sprawę (przegraną
    przez podatnika przed NSA) o podobnym charakterze (teren
    wpisany do plany przestrzennego jako "łąka" mimo iz faktycznie
    był nieuzytkiem albo lasem - czy jakoś tak) i wyszło że to też
    "podatnik sobie winien że nie dopilnował"... nie dopilnował
    *wpisania* że teren zmienił przeznaczenie...

    Wracając więc z dywagacji do wątku - pytam czy podatek
    (w kwocie coś 17zł/m^2 max i często brany przez gminy
    w wysokości max) należy się od budynków *wykorzystywanych*
    w DG - czy "o charakterze DG" - oraz czy to samo dotyczy
    nieruchomości rolniczych ?

    Bo mi się "na zdrowy rozum" wydaje że wcale nie trzeba
    "przekwalifikować obory na cele mieszkalne" ;) - wydawałoby
    się iż wystarczy dopilnować zgłoszenia że działalność (w tym
    przypadku - rolnicza) nie jest tam *prowadzona*.

    Źle myślę ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)