  • Data: 2005-11-11 10:05:14
    Temat: Re: faktura VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 11 Nov 2005, Kaja wrote:

    > Na przysłanej fakturze są przecież oryginalne podpisy, pieczątki,

    ...i może istnieć dowód kiedy ona "przyszła".
    A wtedy spytam jakim prawem nim TA faktura przyszła odliczałaś
    VAT - skoro powiadasz że ONA jest oryginałem.
    I przypomnę że po prawdzie w publikatorach taka sprawa była
    ostatnio omawiana dość dawno, ale przypadek wygrania przez US
    sprawy z dowodu "pocztowego" (że faktura NIE MOGŁA dojść wcześniej
    do odbiorcy) i podważenia odliczenia VAT był.

    > a ta wydrukowana wygląda jak skserowana.

    Primo niekoniecznie - czym różni się twoim zdanie oryginał
    faktury wydrukowany na laserowej drukarce model A w sekretariacie
    firmy "X" z dokumentu F.DOC :) od wydrukowanego na takiej samej
    drukarce z tego samego dokumentu - ale w firmie "Y" ?
    Oczywiście mowa o "gołej" fakturze - owa faktura nie jest
    protokołem odbioru, dowodem zapłaty ani czymś tam jeszcze
    przy okazji więc podpisana nie jest bo po co.

    Secundo - a czy wygląd oryginału jest jakoś zdefiniowany ?
    Znaczy: "niebieski szlaczek, czerwone ciapki oraz w lewym
    dolnym rogu siateczka prążków" (jak powiedzmy przy pieniądzach) ?
    Czy może np. krzywo urwana z zeszytu kartka papieru z napisem
    "Faktura VAT" i innymi potrzebnymi rybrykami ujdzie ?
    ;)

    Tak, to IMHO *JEST* problem.

    Bo albo obie strony (wystawca i odbiorca f-ry) zgadzają się że
    odbiorca wydrukuje oryginał *u siebie* (niejako w ramach obsługi
    sekreteriatu wystawcy :) - ale to NIE ON ma wygenerować dokument,
    on tylko drukarką służy...) - albo nie da się odliczyć VATu
    od papierka wydrukowanego po stronie odbiorcy.
    Bo ten papierek nie jest oryginałem....

    Źle piszę ? - to poproszę o wskazanie w którym miejscu.
    Najlepiej z załączeniem od razu podstawy prawnej :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)