    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: dziwna sprawa z podatkiem liniowym
    Date: Thu, 13 Aug 2009 22:33:35 +0200

    s...@a...pl pisze:

    > Wg mnie powinna już mieć to dawno rozliczone. Z tego co piszesz wychodzi
    > mi, że usługę wykonała przed marcem 2008, zafaktrować też więc powinna w
    > tamtym czasie (po wykonaniu usługi). Fakt otrzymania zapłaty od razu czy
    > po roku tu nie ma znaczenia.

    Tu nie chodzi o to, że otrzymała pieniądze po roku, tylko po roku w
    ogóle się dowiedziała, że się należą. To, że dla fiskusa może być to
    proste ("miała zafakturować po wykonaniu usługi"), nie oznacza, że życie
    jest takie proste.

    Załóżmy, że podstawą wynagrodzenia jest bycie nadal klientem po 5
    latach. Jak należy "zafakturować" taki dochód, zakładając, że:

    a/ nie prowadzi się już DG po 5 latach
    lub
    b/ prowadzący DG już nie żyje
    ?