  • Data: 2009-08-13 20:48:08
    Temat: Re: dziwna sprawa z podatkiem liniowym
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 13 Aug 2009, r...@i...pl wrote:

    > Ano właśnie i o to pytałem infolinie. Najpierw o to czy jeśli CU mi bedzie
    > chciało wypłacić coś w 2010 mogę odmówić. Infolinia podatkowa mówi że i tak
    > jest to wypłata należna więc nie ma znaczenia czy przyjmę czy nie.

    IMO prawda.

    > Drugie
    > pytanie: Czy mogę złożyć oświadczenie w fiskusie , że dawną działalność chce
    > rozliczac na zasadach ogólych począwszy od roku 2010. Infolinia: nie, nie
    > moge bo działalność już zamknąłem.

    Niech podają podstawę prawną.
    Prawo do wyboru zasady art.30c *nie* jest limitowane do okresu
    prowadzenia DG, jedynie jest dodatkowy warunek pozwalajacy opóźnić
    termin zgłoszenia w przypadku rozpoczynania DG.

    Dodatkowo zmiana wyboru nie jest obłożona żadnymi ograniczeniami
    poza terminem:

    http://www.gofin.pl/nowe_okno.php?id_temat_html=2835
    4&id_pismo=509&i=0
    +++
    4. Wybór sposobu opodatkowania dokonany w oœwiadczeniu, o którym mowa
    w ust. 2, dotyczy również lat następnych, chyba że podatnik, w terminie
    do dnia 20 stycznia roku podatkowego, zawiadomi w formie pisemnej
    właœciwego naczelnika urzędu skarbowego o rezygnacji z tego sposobu
    opodatkowania lub złoży w tym terminie pisemny wniosek lub oœwiadczenie
    o zastosowanie form opodatkowania okreœlonych w ustawie o zryczałtowanym
    podatku dochodowym.
    ---

    Gdzie tu jest jakiś wymóg "prowadzenia DG"?
    Przychody z DG zalicza się do przychodów z DG z ustawy :P a nie
    z faktu "prowadzenia", a wystarczy zbyć jakąś rzecz która w momencie
    kończenia DG była w EST aby mieć przychód z DG.
    Może warto takiemu "doradcy" wspomnieć, że jest co najmniej
    7 różnych *ustawowych* definicji DG, i tak DG z UoPDoOF to
    nie jest ta sama DG, co w ustawach o DG? ;)
    (inaczej byłby problem z opodatkowaniem nierejestrowanej, czyli
    jak to mawiają: "nielegalnej" DG, a tak jest prosto - fakt
    niezarejestrowania *legalnej* czynności jaką jest DG nie powoduje
    zwolnienia z podatków).

    Jakby na mnie trafiło, twardo bym się trzymał tej tezy :|

    Na początek złożenie do US "informacji o wyborze opodatkowania
    na rok 2010", oczywiście z potwierdzeniem na kopii.
    Jest prawdopodobne, że US by dokładniej przemyślał ew. protesty
    niż infolinia ;)

    pzdr, Gotfryd