  • Data: 2009-08-14 20:11:50
    Temat: Re: dziwna sprawa z podatkiem liniowym
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 14 Aug 2009, mvoicem wrote:

    > Ja już się pogubiłem. Czy problemem jest że musi się rozliczyć liniowo ale
    > nie chce, czy że chce się rozliczyć liniowo ale nie może?

    Nie chce zostać uznany za podatnika który "wybrał liniowe".

    > Jeżeli to pierwsze, to czy nie wystarczy dokonać transakcji po której się
    > automatycznie "wypada" z liniowego? (np. sprzedaż dla swojego byłego
    > pracodawcy (z umowy o pracę)).

    Hm... czytam, czytam i coś mi wygląda, że moje wewnętrzne przekonanie
    (że "się nie da") nie pokrywa się z literą przepisu - rzeczywiście
    w art.6.8 zapisali "mają zastosowanie przepisy art.30c", a nie
    o "podleganiu", jak myślałem - w momencie złożenia zeznania 30c już
    nie będzie miał zastosowania (mimo wcześniejszego podlegania).
    Chyba pisałem "z głowy czyli z niczego"... thx!
    Wygląda na dobrą nowinę dla pytającego :D (zakładając, że "wymusi
    wylot").
    Widzi ktoś powód przemawiający przeciw?

    pzdr, Gotfryd