  • Data: 2010-09-24 09:10:45
    Temat: Re: działalność, czy nie działalność???
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-09-24 10:10, s_13 wrote:
    > no właśnie w każdą ustawę zajrzę i mam wątpliwości, nawet uosdg...
    > chodzi mi o to "zorganizowany i ciągły"
    > kiedy te warunki są spełnione?
    > głównie "ciagły"... umowy o dzieło mają datę wykonania dzieła, a nie
    > czas w którym wykonuję usługę,
    > poza tym nie muszę mieć umów (nie mam obowiązku ich ewidencji),
    > jedynym dokumentem jaki mam obowiązek posiadać, są roczne PIT 11, z
    > których nie wynika "ciągłość" (mógł to być jednorazowy dochód w ciągu
    > roku), tego można dojść sprawdzając krzyżowo mnie i firmę (jeśli ta
    > okaże umowy),

    Nie licz na to, że firma będzie się podkładała odmawiając okazania umów.

    > niestety posiadam tez umowy "stałe", tzn, podpisane na rok i corocznie
    > odnawiane, do których w razie wykonania pracy dołączam konkretny
    > rachunek

    Czyli IMHO na pewno działasz w sposób zorganizowany.

    > kurcze... nie wiem już z tym "ciągły"... choć patrząc na burdel w
    > moich dokumentach trudno powiedzieć, że jestem
    > "zorganizowany"... :-)))

    > no można siedzieć cicho i jakoś będzie :-)

    Na przykład tak, że na rok przed przedawnieniem ZUS Cię ścignie o
    zaległe składki. W przypadku ZUS przedawnienie następuje po 10 latach.

    > myślałem o złożeniu zapytania o interpretację, ale jak podam im
    > wszystko jak na tacy, to wtedy dopiero będzie... :-)

    Odżałuj stówkę czy dwie i wybierz się do doradcy podatkowego.
    Ale cudów bym nie oczekiwał. Z Twojego opisu raczej wynika, że
    prowadzisz niezarejestrowaną DG.

    > przeglądam inne interpretacje w tym temacie i patrzę, że kryterium
    > oceny jest inny dochód, poza umowami o dzieło, tzn. jeśli ktoś pracuje
    > najlepiej na etacie, a umowami o dzieło "dorabia" sobie, ale gdzie
    > jest granica... w dochodzie? w częstotliwości?

    Już nie pamiętam w której interpretacji ale częstotliwie to było nawet
    wtedy kiedy ktoś *jeden* raz sprzedał nieruchomość (tego chyba dotyczyła
    interpretacja).

    Piotrek