  • Data: 2010-09-24 08:10:44
    Temat: Re: działalność, czy nie działalność???
    Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Pomijając ZUS, prowadzisz DG wg uosdg i 100 innych ustaw, a kary np. z
    > przepisów środowiskowych (pozdr. Tom N ;)) są dużo wyższe niż ZUS.
    > Ale oczywiście to jest Polska więc nie wiem czy jest sens się zajmować
    > tym tematem ;)

    no właśnie w każdą ustawę zajrzę i mam wątpliwości, nawet uosdg...
    chodzi mi o to "zorganizowany i ciągły"
    kiedy te warunki są spełnione?
    głównie "ciagły"... umowy o dzieło mają datę wykonania dzieła, a nie
    czas w którym wykonuję usługę,
    poza tym nie muszę mieć umów (nie mam obowiązku ich ewidencji),
    jedynym dokumentem jaki mam obowiązek posiadać, są roczne PIT 11, z
    których nie wynika "ciągłość" (mógł to być jednorazowy dochód w ciągu
    roku), tego można dojść sprawdzając krzyżowo mnie i firmę (jeśli ta
    okaże umowy),
    niestety posiadam tez umowy "stałe", tzn, podpisane na rok i corocznie
    odnawiane, do których w razie wykonania pracy dołączam konkretny
    rachunek
    kurcze... nie wiem już z tym "ciągły"... choć patrząc na burdel w
    moich dokumentach trudno powiedzieć, że jestem
    "zorganizowany"... :-)))

    > Ale oczywiście to jest Polska więc nie wiem czy jest sens się zajmować
    > tym tematem ;)

    no można siedzieć cicho i jakoś będzie :-)
    myślałem o złożeniu zapytania o interpretację, ale jak podam im
    wszystko jak na tacy, to wtedy dopiero będzie... :-)
    przeglądam inne interpretacje w tym temacie i patrzę, że kryterium
    oceny jest inny dochód, poza umowami o dzieło, tzn. jeśli ktoś pracuje
    najlepiej na etacie, a umowami o dzieło "dorabia" sobie, ale gdzie
    jest granica... w dochodzie? w częstotliwości?

    pozdrawiam
    s_13