    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: domena w koszty
    Date: Sat, 24 Jan 2009 12:52:13 +0100

    On Sat, 24 Jan 2009, Kotlet mielony wrote:

    > wystarczy miec paragon, czy musi byc faktura ?

    A co Ci wychodzi z przepisów i archiwum? ;)

    > dobra doszedlem w ksiazce do rozdzialu rozliczenie roczne :)
    > W uproszczeniu
    > llicze co miesiac od poczatku roku, jak bede miec do zaplacenia zaliczke to
    > place, w danym miesiacu patrze jaka wyszla zaliczka
    > odejmuje od niej wszystkie wplacone zaliczki w danym roku i mam zaliczke do
    > zaplaty w danym miesiacu.
    > czy tak?

    Ano tak.

    > no dobra ale oplate skarbowa za vat R moglem wrzucic :)

    A co wyżej napisałem? ;)
    "Wydatki uboczne", czyli coś co trzeba ponieść *aby* móc prowadzić
    DG, a więc samo w sobie DG *nie stanowi*, niewątpliwie można.
    Natomiast "budowanie przedsiębiorstwa" raczej jest już prowadzeniem
    DG - samym prowadzeniem, a nie czymś "ubocznym".
    Oczywiscie też można zaliczyć w koszt, tyle, że jest pytanie, czy
    za 5 lat US sobie nie przypomni że podatnik nie zgłosił prowadzenia
    DG w terminie a ZUS za 10 lat - że nie płacił składek...
    Uczciwie trzeba przyznać że prawdopodobieństwo takiej "akcji" wygląda
    na nikłe i opisu przypadku zarzutu "prowadzenia DG poprzez inwestowanie"
    (a ściślej - naruszenia obowiązku rejestracji z takiej przyczyny) nie
    widziałem.
    Niemniej z przepisów tak wychodzi.

    pzdr, Gotfryd