  • Data: 2006-05-18 11:29:11
    Temat: Re: dochody w angli i w polsce
    Od: Erion Kuka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mało istotne jakie ma obywatelstwo, istotne gdzie mieszka na stałe.
    > Z punktu widzenia polskieo fiskusa jest nierezydentem tak samo jak
    > rodowity anglik grający na giełdzie.

    US ma prawo zapytac KAZDEGO obywatela danego panstwa o podatki. Wiec
    jednak ma. Jak sie przeprowadzisz do Niemiec majac polski paszport to co
    obowiazek sluzby wojskowej Cie nie obejmuje?

    > Zapewne, to jest ewentualny argument w sporze z us, ale po za tym nie ma
    > znaczenia.

    Jest to jeden z kilku za ktorymi mozna sie schowac.

    > akurat to że gra na giełdzie absolutnie nie świadczy o tym, że nie
    > przeniósł swojego interesu życiowego.
    > Akurat polski US z takim arugmentem zostałby wyśmiany w sądzie.
    > Nie rozumiem zo masz na myśli w tym wyrównywaniu podatków.
    > Po prostu zapłaci podatek od giełdy tak jak się płaci podatek od giełdy
    > i tyle.

    Wiec idz do sadu - popatrze z Ciekawoscia ;). Zarabia za granica TAK?,
    mowi, ze przeniosl osreodek interesu i nie bedzie placil w Polsce TAK?
    Jednak pieniadze, ktore tam zarabia inwestuje w Polsce osiagajac
    dodatkowy dochod TAK? Wiec jednak nie przeniosl osrodka TAK? proste jak
    drut. Ale moze sad bedzie innego zdania.

    > Ale nie za bardzo widzę co tu jest do odkręcania.

    Rozumiem, ze kolega ktory sie pytal zna problem bardziej niz Ty. I chyba
    niebardzo wiesz o co on pyta. Kolega bedzie w takiej sytuacji, ze
    zaplaci podatek od dochodu na gieldzie w PL i wtedy US zapyta co z
    pozostalymi dochodami on oczywiscie pokaze ze pracuje i placi podatki w
    UK i teraz sie zacznie to czego kolega pytajacy chce unikanac zapewne i
    szuka porady jak to zrobic ale o tym ponizej. Tak czy inaczej, juz
    zaczal grac wiec jesli cos zarobi - trzymam kciuki - to musi sie spotkac
    z fiskusem i o tym mowa (nie wiem czy musi jesli nic nie zarobi albo
    straci).

    > Bo dopiero tutaj US znajdzie sobie pole do popisu, żeby uszczknąć coś
    > dla siebie, zaczynając od 75% niujawnionych dochodów rodziny, a na 2%
    > podatku od depozytu nieprawidłowego kończąc.

    Dlaczego nieujawnionego? Jesli jego mama zalozy konto a on bedzie na nim
    gral to mama bedzie zarabiac tak? I mama zaplaci podatek w US Tak? i
    mama moze synowi kupic cos na urodziny albo kupi mu funty, ktore syn
    zabierze do UK jak bedzie na Boze Narodzenie w domu ;) Wszystko zgodnie
    z prawem.

    > Cimoszewicz się wyłgał, ale czy normalnej osobie bez wydania kilka razy
    > więcej niż na tej giełdzie się zarobiło na dobrego prawnika się uda, to
    > nie byłbym taki pewien.

    Nie interesuje mnie Cimoszewicz. Interesuje mnie mechanizm. A teraz
    wytlumacze Ci o co chodzi. Kolega zarabia (nie wiem - zgaduje)
    ?15.000,00 rocznie z tego zaplaci (nie chce mi sie liczyc) ale powiedzmy
    ?800 do Inland Revenue UK i bedzie mial spokoj bo jak przystalo na
    poddanego Eli wywiazal sie z obowiazku podatkowego. Ale.... jesli US nie
    uzna ze nasz kolega przeniosl swoj interes zyciowy na Wyspy (inwestuje w
    Polsce - przesyla tam pieniadze - uzyskuje dochod) to:
    Pomnozy te 15k razy sredni kurs ? w NBP wyjdzie ho ho ho - koledze to
    sie przeciez powodzi ;) Powiedzmy, ze to bedzie po kurskie 5.5 zl za ?1.
    Wiec kolega zarobil 82.500,00 o ile dobrze policzylem. Kupa forsy! US w
    pcimiu policzy ile podatku powinien zaplacic gdyby dochod uzyskal w
    Polsce (nie wiem kompletnie ile to bedzie wiec zgaduje) niech to bedzie
    32.000,00zl odejmie od tego podatek, ktory kolega zaplacil w UK wiec
    4.400,00zl wiec bedzie musial zaplacic 27.600 zl podatku do urzedu
    skarbowego w pcimiu.

    ufffff... to by bylo na tyle. Wiecej nt problemu i podejscia US w Polsce
    znajdzeisz na forach dyskusyjnych Polonii. Polecam Ernst & Young - tam
    maja te sprawy w malym palcu i chyba mozna ich traktowac jako autorytet ;)

    pozdrawiam
    Erion