  • Date: Wed, 17 May 2006 09:50:58 +0100
    From: Erion Kuka <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: dochody w angli i w polsce

    witek wrote:

    > tak samo jak anglika, który gra na giełdzie w Polsce.
    > Jako nierezydent rozliczasz się w Polsce z podatku na giełdzie.
    > DOdatkowo doliczasz to do twojego dochodu w Anglii na zasadach prawa
    > angielskiego.

    Bum bum.. moze byc problem ;)
    1. Nie jest traktowany jak anglik poniewaz jest obywatelem Polski (tak
    mi zakladam).
    2. Z tego co kolega napisal wnioskuje, ze ma rezydenture podatkowa UK.
    3. Tak - musisz sie rozliczyc z dochodu uzyskanego na GPW.
    4. Fakt, ze inwestujesz w Polsce oraz to, ze osiagasz tu zyski swiadczy
    ze: nie przeniosles swojego interesu zyciowego na Wyspe (wciaz
    utrzymujesz zaleznosc finansowa z Polska) wiec na 99% Polski US po
    zlozeniu deklaracji rozliczajacej Twoj dochod na gieldzie poprosi Cie o
    zaplacenie (wyrownanie roznicy podatkowej miedzy UK i PL) naleznego mu
    podatku z dochodow jakie masz w UK.

    Mam nadzieje, ze jasno to napisalem. Popatrz - temat umowy miedzy PL i
    UK o unikaniu podwojnego opodatkowania - temat ostatnio goracy. I
    radzilbym Ci , zebys szybko znalazl w Polsce dobrego ksiegowego
    (naprawde dobrego), ktory jakos to odkreci.
    Na przyszlosc polecam otworzyc konto gieldowe na kogos z rodziny ;)

    pozdrawiam i milego dnia zycze

    Erion