  • Data: 2006-12-27 18:42:55
    Temat: Re: dochód poniżej 100 zł jako prezent?
    Od: "owl" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "owl" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:emu7d9$soi$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam.
    > od niedawna prowadzę działalność gospodarczą. jest to działalność usługowa
    > (usługi dla firm), jestem na KPiR i VAT. (1.12.2006 zarejestrowana
    > działalność)
    > w działalności główne koszty to wynagrodzenia dla pracowników a właściwie
    > wykonawców dzieła (umowa o dzieło). część z tych wykonawców to w miarę
    > stali współpracownicy (chociaż firma za krótko działa żeby mówić o
    > stałości we współpracy), natomiast przeważająca część z wykonawców to
    > osoby, które wykonają dla mnie jedną malutką usługę i w danym miesiącu lub
> [...]

    przeszukuję sieć pod kątem tych informacji i to na co się natknęłam to że
    firma może wręczać różnym osobom prezenty, które będą nieopodatkowane, jeśli
    nie przekroczą kwoty 100 zł.
    wydaje mi się że tu może być haczyk. czy to możliwe żeby jakaś firma zamiast
    wypłacać takie niskie jednorazowe wynagrodzenie wypłacała prezent? i czy
    prezentem dla osoby fizycznej mogą być pieniądze? czy urząd skarbowy się nie
    przyczepi?
    owl