  • Data: 2006-12-28 08:17:29
    Temat: Re: dochód poniżej 100 zł jako prezent?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 27 Dec 2006, owl wrote:

    > formie koniaku, bonu czy pieniędzy, kwestia tego że jest przekazane wraz ze
    > świadczeniem zwrotnym, dlatego teoretycznie jest niemożliwe do zastosowania?
    > w przypadku gdy świadczenie zwrotne ma miejsce musi wystąpić umowa (w tym
    > przypadku o dzieło)?

    Ściślej: owa umow ma miejsce, niezależnie od tego czy zostaną dochowane
    formalności :)

    > nawet przy kwocie 15 zł? i wszystkie formalności typu
    > deklaracje co roku...
    > już sobie wyobrażam, jak wypełniam i wysyłam 2000 deklaracji rocznych...

    Parę lat temu "drobne" umowy (coś do 150 zł) były opodatkowane ryczałtem,
    ale podejrzewam iż byli geniusze zawierający 1000 umów za 150 zł (aby
    w ten sposób uniknąć skali) i ów sposób opodatkowania został zniesiony.

    > tylko zastanawiam się jak te firmy działają i dlaczego do tej pory nikt
    > "życzliwy" nie zareagował?

    Może wszyscy są zadowoleni :)

    > czy osoba "życzliwa" to tylko ten pracownik, który dostał wynagrodzenie w
    > formie prezentu, czy np. sam Urząd Skarbowy bez doniesienia tego
    > obdarowanego jest w stanie to skontrolowac - w sensie sprawdzić, czy
    > obdarowany nie wykonał jakiejś pracy dla nas?

    No na to pytanie przecież nikt inny nie zna odpowiedzi - a przynajmniej
    jeśli stan jest taki ze US nie ma jak sprawdzić, to skąd my mielibyśmy
    mieć taką możliwość? :)

    pzdr, Gotfryd