    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: deklaracja VAT - dzialalnośc + najem
    Date: Tue, 1 Oct 2002 16:57:09 +0200

    On Tue, 1 Oct 2002, walfal wrote:

> [...]
    >+ Rozpoczynam wynajmować lokal bez zwiazku z prowadzoną działalnością,
    >+ ze stawką 22%. Powiedzmy, że za 2 000 zł/m-c plus VAT (bez kosztów).
    >+ Wypełniam deklarację i wpisuję sprzedaż: 10 000 ZW i 12 000 22%.
    >+ I tu mam dylemat: czy mam zmienić rozliczenie zakupów w zwiazku ze
    >+ zmianą wykazywanej na deklaracji struktury sprzedaży?
    >+ Wydaje mi sie to dziwne, gdyż zakupy rozliczane strukturą sprzedaży nie
    >+ mają nic wspólnego z dochodami z najmu. Z drugiej strony panienka w US
    >+ nie przyjmie deklaracji bo nie będzie się zgadzało wyliczenie.

    A sprawdzałeś ? ;)
    Zeznaję że ja nie sprawdzałem ;)

    >+ Jak to zrobić poprawnie?

    Przeczytać Ustawę o VAT ?
    ++++
    Art. 20. [ Jednoczesna sprzedaż towarów opodatkowanych i zwolnionych od
    podatku ]

    1. Podatnik dokonujący sprzedaży towarów opodatkowanych i zwolnionych od
    podatku obowiązany jest do odrębnego określenia kwot podatku naliczonego,
    związanych ze sprzedażą opodatkowaną i zwolnioną.
    [...]
    3. Jeżeli nie jest możliwe wyodrębnienie całości lub części kwot, o
    których mowa w ust. 1, podatnik może także zmniejszyć podatek należny o
    taką część podatku naliczonego, która odpowiada procentowemu udziałowi
    wartości sprzedaży towarów opodatkowanych podatkiem w wartości sprzedaży
    ogółem. Przy ustalaniu wartości sprzedaży nie uwzględnia się kwot podatku.
    ----

    Inaczej mówiąc - "struktura" to jest ostateczność na która się
    *zezwala* :) Normalnie należy "wyliczyć rzeczywiste...".

    Nie byłeś łaskaw napisać *jakie* zakupy dotycza czego: bo
    "koszty ogólne" (których nie da się rozpisać) należy potraktować
    strukturą "ogólną" :)
    Jeśli takich kosztów ewidentnie nie ma (do celów wynajmu
    nie korzystasz ze służbowych telefonów, drukarki, internetu
    i co tam jeszcze) - to ja bym rozliczał właśnie osobno.
    No ale ja nie mam tego problemu na głowie :)

    Pozdrowienia, Gotfryd