  • Data: 2002-10-03 21:17:06
    Temat: Re: deklaracja VAT - dzialalnośc + najem
    Od: "Wieslaw Tomczak" <t...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "walfal" <w...@x...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:3D9BFEC0.4060207@xl.wp.pl...
    > Dzięki za odzew. W międzyczasie zahaczyłem o US Praga
    > i tam powiedziano mi, że nie ma możliwości zastosowania Twojej
    > metody. Ale to nie była główna PANI od VAT-u.
    > Jest jeszcze trochę czasu więc zwrócę się pisemnie o wyjaśnienia.
    > witek
    >
    > Tez mialem podobna sytuacje.
    Art 20 ust 1 okresla ze nalezy wszystko wyliczac dokladnie a dopiero jesli
    jest to niemozliwe korzystac ze "struktury".

    proporcjonalne rozbicie struktury osobno dla wynajmu i osobno dla
    dzialalnosci nie jest sprzeczne ust. 1 - Tak przynajmiej to widze, może
    jakis urzednik wyczyta w tym zdaniu cos wiecej??
    Poza tym zawsze byłaby mozliwosc naduzyc przy metodzie łącznej.
    Przykład: Jesli wyremontuje dach w budynku wynajmowanym na cele
    mieszkalne - 1000 zł zwolnione + 200 zł z VAT (refaktura telefonu i energii)
    to bedzie mi sie oplacalo - zrobic to w miesiacu w ktorym mam najwieksze
    obroty opodatkowane z dzialalnosci gospodarczej 100.000 zł. to gdybym
    uwzglednil ze remont dachu dotyczy sprzedazy zwolnionej i opodatkowanej
    (wynajem i refaktury) to moglbym sobie odliczyc prawie 100% VAT z faktury za
    remont, chociaz logika nakazywałaby inaczej.

    Moze to troche odbiega od tematu ale kilka lat temu pewien własciciel sklepu
    papierniczego w listopadzie zakupił wieksza ilość znaczkow pocztowych 1000
    zł (w okresie przedswiatecznym ludzie kupowali tez u niego koperty i
    pocztowki). Jednoczesnie zakupił tez wiele kalendarzy i zabawek dzieciecych.
    Zakup znaczkow stanowił znikomy procent zakupów w tym miesiącu a sprzedaz w
    listopadzie była naprawde niewielka. Uwzgledniając strukturę sprzedaży
    wynikającą ze struktury zakupów wyszło na to że spzredaż zwolniona z VAT
    powinna wynosic zaledwie niecałe 100 zł. W nasteopnych miesiacach znaczkow
    juz nie kupował wiec musiał wykazywac 100% spzredazy opodatkowanej, mimo że
    w rzeczywiostosci ta sprzedaż zwolniona występowała. W tym przypadku jednak
    litera prawa stała wyżej nad logiką i nie pozwolono podatnikowi w żadnym z
    nastepnych miesiecy wykazać "sprzedazy pozostałych znaczków"

    > Z pisemnym zwroceniem sie lepiej nie czekac. To sa tylko nasze opinie a
    podstawa do zaakceptowania lub do odwołania sie od ... jest wlasnie pismo z
    US
    Pozdrowienia
    WT