  • Data: 2002-10-03 23:27:35
    Temat: Re: deklaracja VAT - dzialalnośc + najem
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 3 Oct 2002, Wieslaw Tomczak wrote:
    [...zgadzam się...]
    >+ Poza tym zawsze byłaby mozliwosc naduzyc przy metodzie łącznej.
    >+ Przykład: Jesli wyremontuje dach w budynku wynajmowanym na cele
    >+ mieszkalne - 1000 zł zwolnione + 200 zł z VAT (refaktura telefonu i energii)
    >+ to bedzie mi sie oplacalo - zrobic to w miesiacu w ktorym mam najwieksze
    >+ obroty opodatkowane z dzialalnosci gospodarczej 100.000 zł. to gdybym

    Powiem inaczej: fachowcy coś tu wspominali o "wachlowaniu
    współczynnikiem" jako legalnej metodzie dopasowywania kosztów...
    Chodzi o to że VAT *wolno* zaliczać "w miesiącu lub miesiącu następnym",
    więc również taki manewr jak opisujesz sam w sobie nie świadczy że należy
    oczekiwać logiki w podatkach :)

    Pozdrowienia, Gotfryd