  • Data: 2002-10-02 16:03:12
    Temat: Re: deklaracja VAT - dzialalnośc + najem
    Od: "ktp" <k...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

    > Czy nikt z grupowiczów nie spotkał się z tym?
    > witek

    spotkałem się...
    sytuacja była jeszcze bardziej zagmatwana,
    bo była zarówno w DG sprzedaż opod.i zw
    jak i wynajem był opod.i zw (lokal użytkowy + mieszkaniówka)

    początkowo w US (któryś tam W-wa Śródmieście)
    nie chcieli przyjmować deklaracji
    twierdząc, że wyliczenia się nie zgadzają

    po iluś tam miesiącach "omijania" kancelarii
    przez wysyłanie sprawozdań pocztą i składaniu
    wyjaśnień, skąd, co i dlaczego
    (w trakcie których jakoś wspólnie doszło się urzędnikami
    do wniosku, że jednak ustawa ma priorytet nad objaśnieniami
    do deklaracji ;))))
    na stałe pomogło dopiero dołączanie do deklaracji
    osobnych kartek z wyliczeniami w stylu:
    tyle a tyle ogółem zakupów związanych ze sprz.22 w DG,
    tyle a tyle związanych ze sprzedażą zw w DG
    tyle a tyle zakupów "ogólnych" dotyczących DG
    (rozliczanych tylko strukturą dotyczącą sprzedaży z DG)

    to samo dla wynajmu,
    ogółem do odliczenia w VAT-7 tyle a tyle vatu naliczonego

    pozdr
    KTP