    From: "D.A." <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: czy dobrze mysle - do praktów PDOP
    Date: Fri, 6 Feb 2004 14:07:48 +0100

    > Mam zagwozdkę taka.
    > Spółka z o.o. Vatowiec, oczywiście pełna księgowośc, magazyny, produkcja
    > w toku, koszty rodzaowo i kalkulacyjnie, wszystkie szykany.
    > Fima produkuje i sprzedaje okna.
    > W grudniu jest nawał klientów chących dostac faktury. Wpłacaja więc co
    > najmniej 50% zaliczki bo wtedy sprzedawca ma obowiązk fakture wystawić.
    > Wiekszość tych okien nie chca od razu. Często dopiero na wiosnę.

    O ile dosc uwazni przeczytalem to mam nastepujace wnioski:

    VAT za 12/2003 - sprzedaz "zaliczkowa" wg. wystawionych faktur
    zaliczkowych+pozostale faktury do ktorych towar/wyrob zostal wydany.
    CIT za 12/2003 (wiem, ze go niema ale gdyby byl, w przyszlosci...) -
    sprzedaz tylko z faktur do ktorych wydano towar. Netto z faktur
    "zaliczkowych" laduje na przychodach przyszlych okresow.
    VAT 01/2004 - sprzedaz z faktur "uzupelniajacych" zaliczki (doplat)
    CIT 01/2004 - wykazana sprzedaz z faktur "zaliczkowych"+"uzupelniajace" ale
    wystawionych do towarow wydanych odbiorcom. Netto z faktur "zaliczkowych" z
    przychodow przyszlych okresow laduje na przychodach.

    W tym przypadku rachunkowo i podatkowo-dochodowo powinno byc taksamo.

    Darek