  • Data: 2004-02-06 13:37:44
    Temat: Re: czy dobrze mysle - do praktów PDOP
    Od: /slawek <w...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Maddy napisał:

    > Nie, magazyn byłby prawidłowy, koszty następnego roku w bilansie
    > figurowałyby na RMK. Chyba...

    RMK bierne...brrr...słyszałem o jednym przypadku uznania biernych za
    KUP...od baaaardzo tym zdziwionego audytora.

    > Now łaśnie. Mnie sie tak wydaje, Buźce, Tobie też.

    Chyba było jakieś pismo Ministerstwa interpretujące to dokładnie tak jak
    to pięknie opisał Buźka. Kiedyś...gdzieś...jakieś...na pewno tego teraz
    nie znadję ;-)
    Powiem więcej - na niedawnym szkoleniu spec z Ministerstwa zapodał
    trochę dla mnie osobiście kontrowersyjny przykład zaliczki. Mianowicie
    stwierdził, że jeżeli umowę np. na roboty budowlane odpowiedno się
    sfromułuje np. w ten sposób, że zapłata należy się nie za poszczególne
    etapy (nie ma odbioru) lecz z góry ustali się, że np. płąci się co
    kwartał niezależnie od postępu robót z góry ustaloną kwotę to są to
    zaliczki! Przychód pojawia się dopiero w momencie ostatecznego odbioru,
    np. po 3 latach. Fajny przykład, ale gdyby go przyjąć to dopiero
    pojawiają się problemy ze współmiernością kosztów i przychodów!

    --

    /slawek/szczecin
    http://windsurfing.sytes.net