  • Data: 2004-02-06 12:38:54
    Temat: Re: czy dobrze mysle - do praktów PDOP
    Od: buźka<p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Poprzednia księgowa księgowała wszysko jak leci.

    Skoro to była faktura zaliczkowa, czyli wystawiona tylko dlatego ze
    ktos zaplacil ponad 50%, to powstaje obowiazek podatkowy w zakresie
    VAT, ale przeciez nie doszlo do sprzedazy towaru - przychodu nie ma,
    bedzie, jak umowa zostanie zrealizowana...

    > Ale podatkowo.. tu jest problem...
    > Za moment powstania przychodu uznaj sie moment wystawienia
    faktury VAT (u płatników VAT).
    > Ale mamy niżej takie zapis w ustawie - art. 12 ust 4 pkt 1 UPDOP -
    że nie uwaza się za przychód wpłat na poczet dostaw towarów i usług
    > wykonanych w nastepnych okresach sprawozdaczych.

    Wedlug mnie przychody z tych umow powinny sie znależć w 2004 roku
    Zreszta art 12 ust.4 pkt 1 wyraznie wyklucza powstanie przychodu w
    2003 roku. A faktury zostają wystawione jedynie ze względu na VAT
    takie moje zdanie...
    Pozdrowienia

    -> http://usenet.pomocprawna.info