  • Data: 2004-11-25 07:20:16
    Temat: Re: co z podatkiem jak auto jest skasowane?
    Od: "babla" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > oczywiście że naprawione auto powypadkowe jest tańsze od
    bezwypadkowego, ale
    > w razie ewentualnej wyceny należy wykazać się jakimiś dokumentami
    Nie zrozumieliśmy się. Chodzi mi o następujący, nie tak rzadki
    przypadek:
    Kupujesz wrak, płacisz od niego PCC, ale US uznał że jest on zaniżony.
    Po powiedzmy pół roku pojawia się kontrola z US i widzą piękne
    wyremontowane własnymi siłami (co podkreślam) auto. Uznają, że zaniżyłeś
    wartość, a ty się tłumaczysz, że wyremontowałeś je "tymi rencyma"... i
    tu pojawia się spór. Takie przypadki nie są odosobnione zważywszy na
    fakt, że ogromna większość warsztatów nie daje żadnych rachunków czy
    faktur i nie posiada żadnych dowodów na to że auto wogóle u nich było
    remontowane. Co wtedy?

    > [...] na szczęście mamy wyroki sądów i chociaż w naszym
    > kochanym kraju nie ma prawa precedensowego to mamy precedens...
    Właśnie. Problem polega na tym, że w Polsce dwa sądy mogą w identycznych
    przypadkach ogłosić sprzeczne wyroki i nikt nie będzie się temu dziwił!

    > http://tinyurl.com/6394w to powinno wyjasnić...
    Dzięki. Wyjaśnia ale też nie do końca, bo jedni twierdzą, że "Moim
    zdaniem nie trzeba skladac PCC dla przeniesienia praw autorskich", a
    inni: "Ale z zaprzyjaźnionej firmy reklamowej usłyszałam ostatnio że
    kontrola z US
    spytała kto odprowadzał PCC od tych umów" czy "Natomiast, gdy
    sprzedawałem dzieła z prawem
    wykorzystania [...] - wówczas sprzedaż następowała na podstawie umowy
    sprzedaży -
    kupna praw majątkowych opłacanej w US opłatą skarbową".
    ... a konkluzja jest taka:
    "Urzędy same nie wiedzą co zrobic z tym fantem"

    jescze raz dzięki za linka.
    pozdrawiam.
    Andrzej