  • Data: 2004-11-25 15:13:59
    Temat: Re: co z podatkiem jak auto jest skasowane?
    Od: "Slayer" <n...@m...meila> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "babla" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Kupujesz wrak, płacisz od niego PCC, ale US uznał że jest on zaniżony.
    > Po powiedzmy pół roku pojawia się kontrola z US i widzą piękne
    > wyremontowane własnymi siłami (co podkreślam) auto. Uznają, że zaniżyłeś
    > wartość, a ty się tłumaczysz, że wyremontowałeś je "tymi rencyma"... i
    > tu pojawia się spór. Takie przypadki nie są odosobnione zważywszy na
    > fakt, że ogromna większość warsztatów nie daje żadnych rachunków czy
    > faktur i nie posiada żadnych dowodów na to że auto wogóle u nich było
    > remontowane. Co wtedy?

    każdy rozsądnie myślący orientuje się jaka jest wartośc rynkowa pojazdu
    który nabył, doskonale zdaje sobie sprawę że zadeklarował wartość byt niską
    z uwagi np. na fakt że pojazd jest uszkodzony, aby zabezpieczyć się przed
    ewentualnymi odstetkami za zwłokę i niepotrzebnymi nerwami należy razem z
    deklaracją PCC-1 złożyć w US podanie o weryfikację wartości pod kątem
    prawidłowości zadeklarowanego podatku, w takim przypadku US powiniem w ciągu
    miesiąca zakończyć postępowanie, do tego czasu nie pozostaje nic inego jak
    czekac z naprawą... niestety

    > Właśnie. Problem polega na tym, że w Polsce dwa sądy mogą w identycznych
    > przypadkach ogłosić sprzeczne wyroki i nikt nie będzie się temu dziwił!

    zgadzam się całkowicie, ale nasz wspaniały parlament dumny jest z tego się
    ile to aktów prawnych za swojej kadencji uchwałił, niestety ich jakośc...

    > ... a konkluzja jest taka:
    > "Urzędy same nie wiedzą co zrobic z tym fantem"

    ten link to stare pismo, nie udało mi się niestety znaleźć aktualniejszego,
    ale zapewniam że miałem takie cuś w łapie i jasno wynika z tego że jeżeli
    utwór sprzedaje twórca to PCC nie ma, jak znajdę dopiszę