    From: "MD" <madek01@bez_tego.wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: amortyzacja po darowiznie czesci ST
    Date: Fri, 14 Aug 2009 19:52:17 +0200

    > Przyjmijmy.
    > To mamy drugą linię oporu: "nieodwracalność" czynności cywilnoprawnej,
    > jaką jest umowa.

    Nie mam tutaj podważania samej czynności darowizny i tym samym umowy. Była
    ważna, wykonana i kropka.

    > No to jak się obronić przed tą tezą?

    Strony zgodnie stwierdziły, że podczas zawierania owej umowy oparły na
    błędnych przesłankach wartość przedmiotu darowizny.

    > Wyżej przedstawiam p. prowadzący do wniosku, że skorygowana wycena
    > jest nieskteczna w zakresie określenia wartości początkowej :)
    > Ale nie wiem czy da się "przepchnąć" to co piszesz, mi się
    > nie podoba, choćby w roli proszenia się o postępowanie podatkowe
    > ze strony US.

    Tzn. prośba o wiążącą interpretację przed podwyższeniem amortyzacji?

    > Skoro zgadzasz się, że "zatwierdzasz" wartość początkową określoną
    > wg umowy (w I akcie), to trzeba by podważyć prawomocność tej I
    > umowy - inaczej ona pozostaje w mocy i IMVHO to z niej powinna
    > wynikać WP.
    > Co przemawia przeciw?

    Aneks do tej umowy w formie aktu notarialnego - nie ma znaczenia?

    > Jaki przepis pozwala na swoiste "ulepszenie" poprzez korektę WP
    > w wyniku zmiany umowy?

    Hmm.. A czy jakiś nie pozwala? A co się dzieje w przypadku nabycia ST w
    drodze kupna i zafakturowaniu przez sprzedawcę błędnej ceny? Jeśli
    sprzedawca wystawia fakturę korygującą cenę pierwotną? Co jest wtedy
    prawidłową WP?

    pozdrawiam,
    MD