  • Data: 2003-10-23 13:32:56
    Temat: Re: Zdrowotne a współudziałowiec w sp.z o.o.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 23 Oct 2003, Catbert wrote:
    [...]
    >+ Problem to wynagrodzenie prezesa, gdy jest on jednocześnie jedynym
    >+ udziałowcem - w takim przypadku ortodoksi uważaja, że zawarcie
    >+ jakiejkolwiek umowy o wynagrodzenie jest trefne.

    Zeznaję że pierwsze słyszę, możesz podać namiar na jakieś
    omówienie (najchętniej w postaci linka oczywiście :)) ?
    To o czym i wiadomo (i stosowne wyroki, chyba z SN włącznie
    na HDD gdzieś mam - nie każcie mi szukać ! ;>) jest fakt że
    takie wynagrodzenie nie jest KUP dla spółki !
    "Trefność" polega na zawarciu umowy "z samym sobą" (rzeczywiście),
    ale jej nie wyklucza, AFAIK :) (tzn. nie wyklucza możliwości
    zawarcia umowy, ale wyklucza uznanie jej za KUP).

    >+ Najśmieszniejsza jest sytuacja jedynego wspólnika (100% udziałów).
    >+ Ustawowo jest on "uznany" za prowadzącego działalność gospodarczą i musi
    >+ płacic ZUS nawet jak nic nie robi. Inny akt prawny wręcz zabrania mu
    >+ prowadzenia tejże DG (nie może reprezentować spółki poza zgłoszeniem do
    >+ rejestru).

    Hm... myślałem że nie może "samodzielnie"... znaczy: że sporej
    części czynności trzeba dokonywać notarialnie. Niemniej - może.
    Masz namiar na "ten akt" (co to za przepis ?) i ew. link
    do internetowego omówienia tego co piszesz ?

    Acha - ostatnio w omówieniu zmian w prawie (w GP) coś było że
    przepis o konieczności "unotarnialniania" ma być wykreślony.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)