  • Data: 2003-10-23 13:26:25
    Temat: Re: Zdrowotne a współudziałowiec w sp.z o.o.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 23 Oct 2003, Cavallino wrote:

    >+ Użytkownik "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>
    [...]
    >+ > | Powtórzę pytanie - co można zrobić aby stosunek pracy
    >+ > | nie powstał, a żeby
    >+ > | można członka zarządu wynagrodzić za pełnienie jego
    >+ > | funkcji, najlepiej tak aby ZUS uniknąć.
    >+ >
    >+ > Za pełnienie funkcji - chyba trochę zbyt śliskie.
    >+
    >+ Dlaczego śliskie?
    >+ Ciężko sobie wyobrazić sytuację że ktoś bez nawiązania stosunku pracy pełni
    >+ swoją funkcję w zarządzie?

    Tak.
    Zostałem kiedyś obtentegowany za to na .prawo to i pamiętam:
    powołanie na stanowisko (z wynagrodzeniem) jest *nawiązaniem
    stosunku pracy*. Z mocy prawa - KP:
    +++++
    Art. 2. Pracownikiem jest osoba zatrudniona na podstawie
    umowy o pracę, powołania, wyboru, mianowania lub
    spółdzielczej umowy o pracę.
    -----

    >+ > Można ewentualnie jakąś umowę o dzieło, byle z głową.
    >+
    >+ Ale jakie tu dzieło?

    ...no właśnie.

    pozdrowienia, Gotfryd