eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiZasłyszane - ciezarówki na osobowy › Re: Zasłyszane - ciezarówki na osobowy
  • Data: 2003-02-04 16:19:54
    Temat: Re: Zasłyszane - ciezarówki na osobowy
    Od: "BaLab" <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości news:b1oke3

    > Użytkownik BaLab napisał:
    >
    >>>A wyobraź sobie:
    >>>- Kratka bez homologacji (w dowodzie ciężarówka, dla US osobowy).
    >> Ciężarowy = i kratka i homologacja. Osobowy = bez homologacji.
    >>
    > Dla US owszem. Dla policji liczy sie to co w dowodzie.
    > A i ciezarowe dla celów podatkowych homoliogacje muszą mieć od niedawna.

    Może i tak, ale w kontekście grupy liczy się US.

    > A co z "przerabianymi" ciezarówkami? Żadna z nich nie ma homologacji, a
    > w dowodzie stoi jak byk "ciężarowy".
    > Jeździ takich sporo po drogach.
    > Kto pamieta kiedy wszedł obowiązek homologacji? 2000?2001?
    > Nie chce mi się szukać, ale stosunkowo niedawno.
    > Naprawde nie widziałes samochodu cięzarowego bez homologacji?

    Nie wiem, żaden nie miał na szybie duzymi literami napisane "nie mam
    homologacji" :-).

    >>Droższa winieta, brak możliwości przekroczenia granicy na połowie
    > >>przejść itp. problemy.
    >
    > > Te itp. problemy wystepują od określonej ładownosci (>3,5 t) a nie od
    tego
    > > czy auto jest "ciężarowe" czy osobowe.
    > Kłopoty na granicach wystepują bez względu na ładownośc.
    > Nie ładownośc jest wazna a czy granicznik Cie polubi czy nie.

    Z tego co wiem, na granicach taki problem pojawił sie raz w ub. roku i trwał
    2 dni. Teraz to chyba już nie problem.

    > A poza tym nie mozna (czytaj : nie wolno!) wymontowac kraty, co w
    > nieduzym samochodzie - np. WV Polo znacznie zmniejsza przestrzeń
    > bagażową - nie można złożyc tylnych siedzeń.

    No, to to wiem, i też tego nie lubię.

    > Jak ktoś ma małe dziecko + wozek +torbę z pampersami, to zrozumie o czym
    > mówię.

    Nie mam, ale rozumiem.

    > >>- Skończyłeś leasing, wykupiłeś grata ale nie chcesz go używać we firmie
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > >>tylko np. dać teściowej (można i bez leasingu). Problemy jw.
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > >
    > > Odpowiedź j.w.
    > >
    > > Zmieniając "ciężarówkę" na osobowy i uzywając ją jako ST w firmie
    pozbawiasz
    > > się możliwosci odliczenia VAT-u od benzyny.
    >
    > Czytanie być cięzka praca....
    > Ale żeby było latwiej podkresliłam kluczowe sformuowania.

    Złośliowośc być lekka :-/. Wykupiłem grata - jest więc ST w firmie, darowuję
    go teściowej - a więc zwracam VAT. A jeśli zrobie go najpierw osobowym a
    pozniej daruje to tez musze VAT zwrocic. Jeśli byłabyś tak uprzejma i
    napisała mi dlaczego dla teściowej autko ciężarowe to taki problem (oprócz
    ładowności i słabej widoczności). Może nie wolno darować cięzarówek osobom
    fizycznym?

    > > Jakie jeszcze są związane korzysci z posiadania osobowego zamiast
    > > "ciezarowego"?
    >
    > Chetnych na takie przekwalifikowanie jest od dawna wielu.
    > Może to Ty czegos nie dostrzegasz?

    Oczywiscie. Przeciez gdybym dostrzegał to bym nie pytal, no nie?
    Czy są jakieś wymierne korzyści podatkowe, niższe opłaty za coś czy tym
    podobne?

    > Mnie samej limuzyna z krata wydaje sie smieszna.
    > I pomijając efekt podatkowy... BMW combi z krata świadczy o tym że
    > własciciela nie stać na BMW ale bardzo chciał je mieć.

    A to sprawa gustu. Jeśli mogę kupić sobie BMW z kratą albo o 22% tańszy i
    tandetniejszy samochód bez kraty, to jasne, ze wybiorę BMW. Co w tym
    dziwnego, ze ludzie chcą oszczędzać?

    Pozdrawiam,
    BaLab


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1