  • Data: 2003-02-04 14:57:44
    Temat: Re: Zasłyszane - ciezarówki na osobowy
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik BaLab napisał:

    > Ciężarowy = i kratka i homologacja. Osobowy = bez homologacji.

    Dla US owszem. Dla policji liczy sie to co w dowodzie.
    A i ciezarowe dla celów podatkowych homoliogacje muszą mieć od niedawna.

    A co z "przerabianymi" ciezarówkami? Żadna z nich nie ma homologacji, a
    w dowodzie stoi jak byk "ciężarowy".
    Jeździ takich sporo po drogach.
    Kto pamieta kiedy wszedł obowiązek homologacji? 2000?2001?
    Nie chce mi się szukać, ale stosunkowo niedawno.

    Naprawde nie widziałes samochodu cięzarowego bez homologacji?

    > Te itp. problemy wystepują od określonej ładownosci (>3,5 t) a nie od tego
    > czy auto jest "ciężarowe" czy osobowe.
    Kłopoty na granicach wystepują bez względu na ładownośc.
    Nie ładownośc jest wazna a czy granicznik Cie polubi czy nie.

    A poza tym nie mozna (czytaj : nie wolno!) wymontowac kraty, co w
    nieduzym samochodzie - np. WV Polo znacznie zmniejsza przestrzeń
    bagażową - nie można złożyc tylnych siedzeń.
    Jak ktoś ma małe dziecko + wozek +torbę z pampersami, to zrozumie o czym
    mówię.

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Odpowiedź j.w.
    >
    > Zmieniając "ciężarówkę" na osobowy i uzywając ją jako ST w firmie pozbawiasz
    > się możliwosci odliczenia VAT-u od benzyny.

    Czytanie być cięzka praca....
    Ale żeby było latwiej podkresliłam kluczowe sformuowania.

    > Jakie jeszcze są związane korzysci z posiadania osobowego zamiast
    > "ciezarowego"?

    Chetnych na takie przekwalifikowanie jest od dawna wielu.
    Może to Ty czegos nie dostrzegasz?
    Mnie samej limuzyna z krata wydaje sie smieszna.
    I pomijając efekt podatkowy... BMW combi z krata świadczy o tym że
    własciciela nie stać na BMW ale bardzo chciał je mieć.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl