    From: "BaLab" <b...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zasłyszane - ciezarówki na osobowy
    Date: Tue, 4 Feb 2003 17:19:54 +0100

    Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości news:b1oke3

    > Dla US owszem. Dla policji liczy sie to co w dowodzie.
    > A i ciezarowe dla celów podatkowych homoliogacje muszą mieć od niedawna.

    Może i tak, ale w kontekście grupy liczy się US.

    > A co z "przerabianymi" ciezarówkami? Żadna z nich nie ma homologacji, a
    > w dowodzie stoi jak byk "ciężarowy".
    > Jeździ takich sporo po drogach.
    > Kto pamieta kiedy wszedł obowiązek homologacji? 2000?2001?
    > Nie chce mi się szukać, ale stosunkowo niedawno.
    > Naprawde nie widziałes samochodu cięzarowego bez homologacji?

    Nie wiem, żaden nie miał na szybie duzymi literami napisane "nie mam
    homologacji" :-).

    > Kłopoty na granicach wystepują bez względu na ładownośc.
    > Nie ładownośc jest wazna a czy granicznik Cie polubi czy nie.

    Z tego co wiem, na granicach taki problem pojawił sie raz w ub. roku i trwał
    2 dni. Teraz to chyba już nie problem.

    > A poza tym nie mozna (czytaj : nie wolno!) wymontowac kraty, co w
    > nieduzym samochodzie - np. WV Polo znacznie zmniejsza przestrzeń
    > bagażową - nie można złożyc tylnych siedzeń.

    No, to to wiem, i też tego nie lubię.

    > Jak ktoś ma małe dziecko + wozek +torbę z pampersami, to zrozumie o czym
    > mówię.

    Nie mam, ale rozumiem.

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Czytanie być cięzka praca....
    > Ale żeby było latwiej podkresliłam kluczowe sformuowania.

    Złośliowośc być lekka :-/. Wykupiłem grata - jest więc ST w firmie, darowuję
    go teściowej - a więc zwracam VAT. A jeśli zrobie go najpierw osobowym a
    pozniej daruje to tez musze VAT zwrocic. Jeśli byłabyś tak uprzejma i
    napisała mi dlaczego dla teściowej autko ciężarowe to taki problem (oprócz
    ładowności i słabej widoczności). Może nie wolno darować cięzarówek osobom
    fizycznym?

    > Chetnych na takie przekwalifikowanie jest od dawna wielu.
    > Może to Ty czegos nie dostrzegasz?

    Oczywiscie. Przeciez gdybym dostrzegał to bym nie pytal, no nie?
    Czy są jakieś wymierne korzyści podatkowe, niższe opłaty za coś czy tym
    podobne?

    > Mnie samej limuzyna z krata wydaje sie smieszna.
    > I pomijając efekt podatkowy... BMW combi z krata świadczy o tym że
    > własciciela nie stać na BMW ale bardzo chciał je mieć.

    A to sprawa gustu. Jeśli mogę kupić sobie BMW z kratą albo o 22% tańszy i
    tandetniejszy samochód bez kraty, to jasne, ze wybiorę BMW. Co w tym
    dziwnego, ze ludzie chcą oszczędzać?

    Pozdrawiam,
    BaLab