    From: "PiotrB." <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wystawianie rachunków
    Date: Sun, 06 Aug 2006 11:40:15 +0200

    Dnia 06-08-2006 o 09:59:33 t <r...@o...pl> napisał:

    > Dajesz klientowi rachunek do teczki z papierami i jak chce niech wyrzuca.
    > Przecież przygotowanie i wydrukowanie rachunku to dwie minuty,

    tak właśnie robię

    > a lepiej jest mieć taką sprzedaż bo w razie jakiejś wtopy z
    > nierzetelnością
    > księgi trudniej skarbówce oszacować przychód. Jeśli masz sprzedaż
    > nieudokumentowaną
    > to po prostu stwierdzą że dwukrotnie zaniżyłeś przychód i to Ty będziesz
    > wtedy
    > udowadniał że nie jesteś wielbłądem.
    > Ale jeżeli na wszytsko masz rachunki/faktury a całość przechodzi przez
    > konto
    > to wtedy nie mają takiego punktu zaczepienia.

    Rozumiem.

    Z tym, że to że wystawiam rachunek też jest raczej słabym dowodem. Bo:
    - na mojej kopii rachunku nie wymagany jest podpis klienta, jest tylko mój,
    - oryginał klient może zgubić lub wyrzucić, bo do niczego go nie
    potrzebuje,
    - a rozliczam się gotówkowo, bo akurat dla większości moich klientów
    wymaganie
    przelania zapłaty z konta byłoby bardzo niewygodne a wręcz dziwne, część
    nawet nie posiada ROR.

    A może mogę/powinienem wymagać od klienta aby podpisał mi się na kopii
    rachunku
    "Otrzymałem Imię i nazwisko". Spotkałem się z czymś takim, czy to ułatwia
    sprawęw razie kontroli?

    PiotrB.