  • Data: 2005-01-06 07:53:29
    Temat: Re: Wynagrodzenie członka zarządu
    Od: "Cavallino" <k...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:

    > +++ ustawa o SUS +++
    > "Umowa zlecenia w czystej postaci" to właśnie "wykonanie
    > czynności prawnej".
    > Tak zwane "potoczne zlecenia" to "umowy o świadczenie usług
    > do których stosuje się przepisy dotyczące zlecenia" - zapis
    > w K.C. stanowi że "do innych usług stosuje się przepisy
    > umowy zlecenia" i jesteśmy w domu: jak umowa jest
    > "o usługę" i nie jest zaliczana do innych umów w KC
    > to "podpada pod zlecenie" (inne niż "o usługę" umowy
    > nienazwane nie podpadają :)).

    A kto mówi o umowie?

    > IMHO - "zarządzanie firmą" polega na regularnym "dokonywaniu
    > czynności prawnych".

    Ale czy polega na zawarciu umowy.
    A jeśli tak - to pomiędzy kim a kim, kiedy i gdzie?
    Bo uchwała zgromadzenia wspólników umową żadną nie jest.

    > [...]
    >
    > Nie mam zielonego pojęcia.
    > Ja *nie wiem* czy powinni być oZUSowani ! :)
    > Ja jedynie protestuję przeciwko przyjmowaniu tego że są
    > zwolnieni "na wiarę" i bez podstawy prawnej !

    Ustawa z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej
    finansowanych ze środków publicznych
    Art. 66. 1. Obowiązkowi ubezpieczenia zdrowotnego podlegają:
    35) członkowie rad nadzorczych pobierający z tego tytułu świadczenia
    pieniężne.

    O członkach zarządu słowa nie ma.

    > Kiedyś AFAIR nie było ZUSu od umów zlecenia :)

    Ale nawet jak już był to nie dotyczył wynagrodzenia za sprawowanie funkcji.
    Do zeszłego roku, kiedy wprowadzono w ustawie o zdrowotnym ubezpieczenei
    zdrowotne dla członków rad nadzorczych.

    > A nie nie.
    > To co piszesz to mi się kojarzy z zapłatą za pełnienie zarządu
    > w *jednoosobowej* spółce :) (z o.o. lub S.A)

    Też, ale nie tylko.

    > Ale nie w "normalnej" :) !
    > (w której "lista wspólników" <> "lista członkow zarządu")

    A ten wymóg to skąd wziąłeś?
    W KSH nie ma ograniczeń.

    > Masz jakiś konkretny namiar (linki preferowane, nie mam LEXa :))
    > na taki wyrok ??

    Szperałem sporo w zeszłym tygodniu i było tego trochę.
    Zarówno w jedną jak i w drugą stronę.

    Problem IMO raczej jest w trybie przyznawania tego wynagrodzenia...