  • Data: 2005-01-06 11:20:31
    Temat: Re: Wynagrodzenie członka zarządu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 6 Jan 2005, Cavallino wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał
    [...zarządzanie przedsiębiorstwem...]
    >+ A kto mówi o umowie?

    Hm... ja... :)
    1. ZW *powierza* prowadzenie firmy zarządowi (lub kontrolę RN)
    2. zarząd ją *przyjmuje*.

    Mogę poprosić od przypomnienie jak to w KC zdefiniowano:
    1. "ujawnienie woli" (art. 60)
    2. "zgodny zamiar i cel" (art. 65)
    3. "oswiadzenie o przyjęciu oferty" (art. 70)

    ? :)

    >+ > IMHO - "zarządzanie firmą" polega na regularnym "dokonywaniu
    >+ > czynności prawnych".
    >+
    >+ Ale czy polega na zawarciu umowy.

    Możliwości widzę dwie:
    1. podważasz fakt iż to czego dokonuje zgromadzenie wspólników
    pod nazwą "wybór zarządu" to "czynność prawna" w rozumieniu
    tytułu IV KC - albo iż wynik tej czynności to nie "oświadczenie
    woli"
    2. podważasz fakt że wybrany na członka zarządu może się zgodzić
    na swoją kandydaturę lub swój wybór :) tudzież że owa zgoda
    to nie "oświadczenie woli"...

    >+ A jeśli tak - to pomiędzy kim a kim,

    ...zgromadzeniem wspólników a kandydatami do zarządu...

    >+ Bo uchwała zgromadzenia wspólników umową żadną nie jest.

    Uchwała jest jedną stroną tejże umowy. Jest "oświadczeniem
    woli" zarządu. Drugą stroną jest albo uprzednia zgoda kandydata
    członka zarządu na udział :) - albo akceptacja tego faktu
    po wyborze.
    Jak na mój gust nic więcej nie trzeba żeby miała miejsce "umowa" :)

    >+ > Ja jedynie protestuję przeciwko przyjmowaniu tego że są
    >+ > zwolnieni "na wiarę" i bez podstawy prawnej !
    >+
    >+ Ustawa z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej
    >+ finansowanych ze środków publicznych

    A.
    Przypomnę iż ja powoływałem się na składki *społeczne* wg ustawy
    o SUS :) O zdrowotnych nie wiem, nigdy nie próbowałem przetrawić
    (choć ustawa leży sobie na HDD :)).

    >+ Art. 66. 1. Obowiązkowi ubezpieczenia zdrowotnego podlegają:
    >+ 35) członkowie rad nadzorczych pobierający z tego tytułu świadczenia
    >+ pieniężne.
    >+
    >+ O członkach zarządu słowa nie ma.

    Przyjęto.

    >+ > Kiedyś AFAIR nie było ZUSu od umów zlecenia :)
    >+
    >+ Ale nawet jak już był to nie dotyczył wynagrodzenia za sprawowanie funkcji.

    Być może. Tylko nie wiem jak ma działać zwolnienie to i prowokuję :)

    >+ > A nie nie.
    >+ > To co piszesz to mi się kojarzy z zapłatą za pełnienie zarządu
    >+ > w *jednoosobowej* spółce :) (z o.o. lub S.A)
    >+
    >+ Też, ale nie tylko.

    Hm...

    >+ > Ale nie w "normalnej" :) !
    >+ > (w której "lista wspólników" <> "lista członkow zarządu")
    >+
    >+ A ten wymóg to skąd wziąłeś?
    >+ W KSH nie ma ograniczeń.

    Nie ma.
    Ale wyroki powołujące się na "zawarcie umowy z samym sobą" (przynajmniej
    te które widziałem i kojarzę) też nie powoływały się na KSH tylko właśnie
    "zasady ogólne" - czyli wg KC właśnie :) - bo z nich wynika iż zawarcie
    umowy jest "zgodnym oświadczeniem woli DWU stron" i iż jeśli obie "strony"
    reprezentuje ten sam podmiot :) to to nie są "strony"...

    Acha :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)