  • Data: 2013-07-30 16:39:49
    Temat: Re: Wedlug organow skarbowych... (cross, FUW)
    Od: m <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 30.07.2013 13:15, Sławek pisze:
    [...] > Na koniec.
    > Wiem, że dyskusja na temat jednego podatku w zasadzie jest jałowa
    > i pozbawiona realności w obecnym systemie prawnym. Jednak chciałem
    > w ten sposób pokazać, że można spojrzeć na te problemy z innej strony.
    > Jednak czy jest możliwa stopniowa zmiana i upraszanie systemu
    > podatkowego dążąc do tak drastycznego jego uproszczenia, to mam
    > wątpliwości.

    Przede wszystkim - nie da się jednocześnie uprościć i ujednoznacznić.
    Albo skomplikowany i bardzo rozbudowany algorytm, albo zarys algorytmu i
    duża uznaniowość na każdym kroku.

    Zastanawiam się czasem czy do prostego prawa nie musimy najpierw jako
    społeczeństwo (a więc i urzędnicy i p/t osłowie z tego społeczeństwa
    wyrastający) dorosnąć?

    Druga myśl - prawo zawsze jest skomplikowane, bo życie proste nie jest.
    Tylko kwestia gdzie umieścimy komplikację - czy na etapie zapisu
    przepisu, czy na etapie jego wdrażania w życie.

    p. m.