    From: "latet" <l...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wciagniecie aportem komputera do firmy
    Date: Sat, 13 Mar 2004 20:07:39 +0100

    > A warunkiem przekazania jest aby był sprawny i zdatny do użytku. Jeżeli
    > ten warunek jest spełniony, to każdy następny zakup jest już traktowany
    > w myśl ogólnej zasady ulepszania - zaleznie od watości ulepszenia albo
    > koszt albo podniesienie wartości ŚT.

    No wlasnie, Mroziu juz o spytal - monitor!
    Mi sie wcale nie usmiecha wciagac do EST kompa wraz
    ze starym monitorem (choc i tak nie przekroczę 3500),
    bo w pierwszych dniach marca kupilem moniotor nowy,
    no i co mialbym (ksiegowo) zrobic z tym starym, jesli bym
    go tydzien wczesniej (jako czesc zestawu) wciagnal do EST?

    Przecież moglem nie miec do tej pory zadnego monitora,
    pracowac na pozyczonym, ktorego przeciez do EST nie wciagne.
    Teraz kupuje nowy, a pozyczony oddaje.
    Czy to oznacza, ze dopiero musze stary komp+nowy monitor
    uznac za srodek trwaly i wpisac do EST?
    Sprawe komplikuje to, ze, jak juz pisalem, nowy monitor mi
    nie odpowiada i chce sie go pozbyć i kupic inny.
    Znow komplikacje. Az mi sie w glowie kręci.

    Od razu zapytam o VAT.
    Załóżmy, ze zostanę przkonany, że powinienem wraz
    ze starym kompem wciagnac do EST stary monitor.
    No, jesli inaczej sie nie da, to trudno, tak zrobię.
    Ale zaraz potem chce go sprzedać.
    Sprzedaję więc część srodka trwalego (zamortyzowanego)
    wg ogolnych wzorów, a do wartosci normalnie na fakturze
    doliczam 22% vat?

    Pytam teroretycznie, bo jesli nawet bede zmuszony
    wciagnac stary monitor do EST, to raczej przed
    kupnem nowego wyprodukuję protokół zniszczenia
    starego (ma 5 lat, jest po gwarancji wiec ma prawo paść).
    Oczywiscie nie mam juz na niego zadnych papierów.
    Jak dokładny musi być taki protokół i czy wystarczy,
    ze ja sam sie pod nim podpiszę (bez żadnych biegłych
    rzeczoznawców, natariuszy, prezydenta miasta i papieża).
    Czy uznają mi to, jesli napiszę, np.
    "wycofanie z uzytkowania z powodu znacznej utraty jakosci obrazu"?
    A jesli uznają, to czy spokojnie mogę taki monitor wyrzucic na smieci?

    Ale uparcie powrocę do sytuacji - co jesli naprawdę nie miałbym
    wlasnego monitora, tylko pracował na pozyczonym od sąsiada?
    No przeciez - do czarnej cholewki - WOLNO!
    Czy to mi uniemozliwia wciagniecie prywatnego kompa (bez montora)
    do EST?

    Dzieki,

    latet