  • Data: 2004-03-14 16:23:37
    Temat: Re: Wciagniecie aportem komputera do firmy
    Od: Mroziu <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    latet wrote:

    > Mi sie wcale nie usmiecha wciagac do EST kompa wraz
    > ze starym monitorem (choc i tak nie przekroczę 3500),
    > bo w pierwszych dniach marca kupilem moniotor nowy,
    > no i co mialbym (ksiegowo) zrobic z tym starym, jesli bym
    > go tydzien wczesniej (jako czesc zestawu) wciagnal do EST?

    Zeby ST moc amortyzowac a przciez o to chodzi to zgodnie z atr.22a ust.1
    musza byc "kompletne i zdatne do uyztku w dniu przyjacia do uzytkowania"

    Czyli zgodnie z tym artykulem mozesz wniesc do firmy komputer ale dopuki
    nie bedzie on zdatny do uzytku nie mozesz pisac go do EST, a co za tym
    idzie nie mozesz go amortyzowac.

    > Przecież moglem nie miec do tej pory zadnego monitora,
    > pracowac na pozyczonym, ktorego przeciez do EST nie wciagne.
    > Teraz kupuje nowy, a pozyczony oddaje.
    > Czy to oznacza, ze dopiero musze stary komp+nowy monitor
    > uznac za srodek trwaly i wpisac do EST?
    > Sprawe komplikuje to, ze, jak juz pisalem, nowy monitor mi
    > nie odpowiada i chce sie go pozbyć i kupic inny.
    > Znow komplikacje. Az mi sie w glowie kręci.

    To jezeli tego monitora uzywasz do dzialalnosci gospodarczej a ktos kto
    Ci go pozycza nie chce za to oplaty to powinnienes sie opodatkowac sam
    przychodem z tego pozyczenia. Jest na to jakis paragraf. To zeby byc
    scislym.

    Definicje ST jest taka jest i tego trzeba sie trzymac. Jezeli nie checsz
    wprowadzac jako ST komputera z starym monitorem to robisz to z nowym i z
    dniem zakupu monitora ewidencjonujesz ten ST.

    Z tym monitorem to rzeczywiscie sprawa sie komplikuje bo jezeli chcesz
    go zmieniac.

    > Od razu zapytam o VAT.
    > Załóżmy, ze zostanę przkonany, że powinienem wraz
    > ze starym kompem wciagnac do EST stary monitor.
    > No, jesli inaczej sie nie da, to trudno, tak zrobię.
    > Ale zaraz potem chce go sprzedać.
    > Sprzedaję więc część srodka trwalego (zamortyzowanego)
    > wg ogolnych wzorów, a do wartosci normalnie na fakturze
    > doliczam 22% vat?

    W twoim przypadku najlepiej bedzie nic nie wprowadzac dopuki nie kupisz
    nowego monitora o ile jest to czas ponizej < 12 miesiecy. Stary
    sprzedasz jak normalny towar i po krzyku. Nie wiem tylko co masz zrobic
    z nagrywarka DVD i gdzie to wpisac w KPiR (bo jak uznasz to za koszt, to
    potem bedziesz musial to odkreca przy robieniu ST). Tu musialbys zapytac
    sie wyjadaczy. Moze poprostu trzymasz ja w towarach do daleszej
    osprzedazy. Nie wiem, ...

> [...]
    > wciagnac stary monitor do EST, to raczej przed
    > kupnem nowego wyprodukuję protokół zniszczenia
    > starego (ma 5 lat, jest po gwarancji wiec ma prawo paść).
    > Oczywiscie nie mam juz na niego zadnych papierów.
    > Jak dokładny musi być taki protokół i czy wystarczy,
    > ze ja sam sie pod nim podpiszę (bez żadnych biegłych
    > rzeczoznawców, natariuszy, prezydenta miasta i papieża).
    > Czy uznają mi to, jesli napiszę, np.
    > "wycofanie z uzytkowania z powodu znacznej utraty jakosci obrazu"?
    > A jesli uznają, to czy spokojnie mogę taki monitor wyrzucic na smieci?

    Piszesz ze sie zepsul i koniec. Mozesz go wyrzucic na smieci.

    > Ale uparcie powrocę do sytuacji - co jesli naprawdę nie miałbym
    > wlasnego monitora, tylko pracował na pozyczonym od sąsiada?
    > No przeciez - do czarnej cholewki - WOLNO!
    > Czy to mi uniemozliwia wciagniecie prywatnego kompa (bez montora)
    > do EST?

    Raczej to uniemozliwia Ci przekazanie ST do uzytku a co za tym idzie nie
    mozesz go amortyzowac.

    Mroizu