  • Data: 2004-03-16 10:21:06
    Temat: Re: Wciagniecie aportem komputera do firmy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 13 Mar 2004, latet wrote:
    [...]
    >+ No wlasnie, Mroziu juz o spytal - monitor!
    [...]
    >+ Przecież moglem nie miec do tej pory zadnego monitora,
    >+ pracowac na pozyczonym, ktorego przeciez do EST nie wciagne.

    A dlaczego by nie ?

    Chciałbym zaznaczyć że wartość monitora niekoniecznie będzie
    wtedy kosztem :) - bo za koszt dopuszcza się tylko: "albo oddane
    do uzywania na podstawie umowy najmu, dzierzawy lub umowy
    okreslonej w art. 23a pkt 1 [leasing !], zwane srodkami trwalymi"
    Nie wynika z tego że *nie wolno* "przyłączyć w rozumieniu
    Kodeksu Cywilnego" obcego elementu do którego mamy tylko
    okresowe prawo korzystania, a IMO wręcz przeciwnie - wolno.

    Zupełnie inna sprawa (nie bić !!), ale jak masz pożyczony
    monitor to pewnikiem przychód wykazujesz, no nie ? ;)

    >+ Teraz kupuje nowy, a pozyczony oddaje.
    >+ Czy to oznacza, ze dopiero musze stary komp+nowy monitor
    >+ uznac za srodek trwaly i wpisac do EST?

    Zaznaczam że nie mam nic konkretnego na podorędziu - ale IMHO
    kierując się cytatem jak wyżej (to z art. 22a), *o ile* miałeś
    wcześniej *jakiś* monitor - nie musi to być prawda.
    Osobna sprawa jak go księgowałeś i jak go nalezy ksiegować...

    >+ Sprawe komplikuje to, ze, jak juz pisalem, nowy monitor mi
    >+ nie odpowiada i chce sie go pozbyć i kupic inny.

    Hm... wstaw do komisu. Jak komis nie będzie umiał sprzedać
    sam może zaproponuje "obniżkę" - to poproś na piśmie :)
    Wtedy US musiałby dwom niezwiązanym podmiotom udowadniać
    zmowę czy coś podobnego... wątpię żeby ruszali :)

    >+ Od razu zapytam o VAT.
    >+ Załóżmy, ze zostanę przkonany, że powinienem wraz
    >+ ze starym kompem wciagnac do EST stary monitor.
    >+ No, jesli inaczej sie nie da, to trudno, tak zrobię.
    >+ Ale zaraz potem chce go sprzedać.
    >+ Sprzedaję więc część srodka trwalego (zamortyzowanego)
    >+ wg ogolnych wzorów, a do wartosci normalnie na fakturze
    >+ doliczam 22% vat?

    Dopóki komputer nie był "ulepszony" ponad 30%... to wg ustawy
    IMO nie. Zajrzyj do niej (ustawy) póki obowiązuje, bo po
    1.V nie będzie ci się chciało !

    [...]
    >+ Ale uparcie powrocę do sytuacji - co jesli naprawdę nie miałbym
    >+ wlasnego monitora, tylko pracował na pozyczonym od sąsiada?
    >+ No przeciez - do czarnej cholewki - WOLNO!

    Moja propozycja - wyżej :)
    Ale to jest dopiero propozycja DO DYSKUSJI ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)