  • Data: 2004-04-17 20:52:36
    Temat: Re: Wciagniecie aportem komputera do firmy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 17 Apr 2004, czeslaw wrote:
    [...]
    >+ >>- wpisania do KUP *bez* amortyzacji (wpisujesz do EW)
    >+
    >+ Tu chyba czegos nie doczytalem.
    >+ Czy wyposazenie moze miec okres uzywania dluzszy niz rok ?

    W przeciwnym przypadku to chyba za "meteriał" trzeba
    by je uznać, a nie wyposażenie :) Oczywiście przesadzam,
    jako że mowa o "rzeczowych składnikach" :)
    Telefon, fotel, wkrętaki - to IMO wyposażenie, zazwyczaj
    nieewidencjonowane (jak ktoś podkreślał - przepis stanowi
    "ponad 1500 zł" !)
    Jakaś "lepsza" wiertarka (ale nie za dobra ;)), komputer
    "makrokesz" albo inny "starszy model" ;> w kategorii
    cenowej 1500<cena<=3500[1] zł mogą być również NIE
    wpisane do EST. No i wypada je do EW zanotować :)
    [1] bo za "<" zamiast "<=" ostatnio modemowcy wycierpieli
    zamiast mnie ;) !

    4all:
    Tak BTW: wychodzi na to, że jeśli ktoś kupi sprzęt którego
    z tytułu "planowanego używania < rok" nie zalicza do EST
    to RÓWNIEŻ powinien je wpisać do EW. Ktoś kiedyś pisał
    że notebooki tak traktuje: kupuje, po 10 miesiącach sprzedaje
    i nabywa nowy...
    Czyli bez wzgledu na powód niewpisania do EST - jak "rzeczowy"
    i ponad 1,5 kzł -> EW, dobrze koncypuję ?
    A co z moim pomysłem pt. "grunt" ? :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)