  • Data: 2004-03-13 00:06:50
    Temat: Re: Wciagniecie aportem komputera do firmy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 12 Mar 2004, Mroziu wrote:
    [...]
    >+ Wprowadzam komputer do EST, dokonuje jednorazowej amortyzacji ST a owa
    >+ amortyzacje ksieguje jako KUP w KPiR. Nastepnie dokupuje drukarke i
    >+ nagrywake o lacznej wartosci 500zl netto.
    >+
    >+ No i teraz pytanie. Czy taki upgrade w tym samym miesiacu nie bedzie
    >+ traktowany jako producja ST a co za tym idzie jego wartosc po
    >+ wytworzeniu wynosi 3700 a zatem nie przysluguje mi jednorazowy odpis
    >+ amortyzacyjny, czyli dokonalem nieprawne zmniejszenie przychodu,
    >+ podatek+odsetki+kara :(

    Może być, znaczy: kontrola US może zarzucić próbę "obejścia podatku".
    [...]
    >+ Rozwiazanie jakie widze to nie wprowadzic wszystkich czesci od razu (np.
    >+ kontrolera RAID) co spowoduje zmiejszenie wartosci komputera tak ze w
    >+ danym miesiacu wartosc bedzie ponizej < 3500zl.

    No tak. Ale jak będziesz "wprowadzał" resztę to niby TEŻ moga się
    przyczepić :]
    A może rozważyć "zwykłą przyspieszoną atomową amortyzację" ? :)
    W tym roku ładujesz w koszt prawie 60% (jednorazowo), w przyszłym
    resztę. Jak ci się nie będzie chciało wpisywać miesiąc w miesiąc
    możesz w przyszłym roku też jednorazowo (ale po półroczu !).

    >+ - przekazanie ST z producji do uzycia gdzie za koszt wytworzenia ST
    >+ uznaje czesci ktore wnioslem do firmy oraz rzeczy zakupione na moja
    >+ dzialalnosc.
    >+ - wpisanie ST do EST
    >+ - wpis amortyzacyjny do KPiR z numerem ST
    >+ ?

    IMHO tak.

    >+ I co teraz z czesciami ktore mi zostana. Zaluzmy ze wniose je do firmy w
    >+ taki sam sposob jak za pierwszym razem za pol roku. Czy bede mogl
    >+ potraktowac je jak ulepszenie srodka trwalego nie zwiekszajacego
    >+ wartosci poczatkowej i wartosc tych pozostalych czesci potraktowac jako
    >+ KUP zgodnie z art.22g ust.17

    Niby tak. Ale wróci pytanie "a dlaczego Pan zaraz nie wprowadził" ?
    Co można by rozważyć: załóżmy iż masz kolegę który ma
    takiego samego RAIDa. Nie możesz tego RAIDa za pół roku KUPIĆ ?
    Do 1000 zł nie ma PCC :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)