    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wciagniecie aportem komputera do firmy
    Date: Fri, 12 Mar 2004 00:52:18 +0100

    On Thu, 11 Mar 2004, Mroziu wrote:

    >+ Atomek wrote:
    >+
    >+ >>Jakie dokladnie dokumenty powinninem wystawic chcac wciagnac sobie do
    >+ >>ewidencji srodkow trwalych moj prywatny komputer.
    >+ >
    >+ > ================
    >+ > zobacz art.22n ust.2 w UPDF
    >+
    >+ To jeszcze raz bo zamieszalem.

    Zamieszałeś, nie zaprzeczę :)

    >+ Chce wprowadzic do firmy (dzialnosc gospodarcza) komputer o wartosci
    >+ rynkowej 3000zl.

    Objaśnij co to znaczy "wprowadzić" ?
    Chcesz przekazać z majątku osobistego, tak ?

    >+ Zgodnie z art.22d ust.1 w UoPDoF
    >+ "1. Podatnicy moga nie dokonywac odpisow amoryzacyjnych od skladnikow
    >+ majatku o ktorych mowa w art. 22a i 22b, ktorych wartosc poczatkowa,
    >+ okreslona zgodnie z art. 22g, nie przekaracza 3500zl; wydatki poniesione
    >+ na ich nabycie stanowia wowczas koszty uzyskania przychodu w miesiacu
    >+ oddania ich do uzytkowania"

    Primo: to nie jest "wprowadzenie do ewidencji".
    Numery artukułów dziś już zapodawałem, a ponieważ obiecywałem
    że do ustawy nie zajrzę nim nie pójdę spać :) to przejrzyj posty
    z ostatnich 36 godzin i/lub ustawę :)

    >+ moge sobie wartosc tego komputera znac za KUP.

    Jeśli "z osobistego" to na podstawie art. 22d IMO zdecydowanie
    *NIE MOŻESZ*.

    >+ Poniewaz w KPiR musze
    >+ miec jakis dowod

    ...tak...

    >+ kasowy

    ...nie... :)

    >+ na taka operacje, wiec tu sie pojawia pytanie
    >+ jaki ... dowod wewnetrzny, oswiadczenie o przekazaniu komputera do firmy?

    Krótko: IMO możesz *wyłącznie* amortyzacją (może być jednorazowa !).
    A to oznacza iż podstawą wpisu do księgi jest numer pozycji w EST.
    Problem przesuwa się na pytanie co ma być podstawą wpisu do EST :),
    ale ... tu już "to zależy" !
    Masz dokumenty zakupu owego PCta ?
    A jak nie, to na częsci na niego ?
    Bo jak nadal "nie", no to... przeczytaj ten kawałek ustawy w którym
    są opisy :) nt. ST (*nie* amortyzacji jako takiej, ale określania
    wartości początkowej !).

    >+ dodatkowym pozostaje pytanie czy ten komputer, ktorego amortyzowac nie
    >+ bede, bo od razu uznaje go za KUP, mam wprowadzac do EST czy tez nie?

    Wrrrr....
    JEŚLI wprowadzisz do EST to aby uznać za KUP MUSISZ amortyzować !
    Oczywiście *istnieje* amortyzacja jednorazowa, ale to jest *co innego*
    niż "proste uznanie za KUP" które zapodaleś i które oznacza iż twój
    zakup jest "wyposażeniem". czyli takim szczególnie (znaczy:
    "zwyczajnie w KUP" :)) księgowanym ST.
    A ponieważ do zasad "zwyczajnych" *nie przewidziano* uznawanie za
    KUP czegoś było kupione *w innym celu* - no to ta droga ci *odpada* !

    >+ Czy ktos pomoze rozwiazac lamiglowke?

    Ja pomogę.
    W tym:
    http://www.stare-cmentarze.ag.bocznica.org/
    tekst "google" zmień na "groups.google" ;) !
    Bez urazy poproszę :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)