  • Data: 2002-02-01 22:48:20
    Temat: Re: Vat od benzyny w DG
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 1 Feb 2002, siepacz wrote:
    [...czyjeś...]
    >+ > Czyli na mój chłopski rozum jednak nie wolno odliczać benzynowego Vatu od
    >+ > żadnych
    >+ > samochodów osobowych, nawet tych, których udźwig przekracza 500 kg.

    IMHO racja.

    >+ W takim razie po co ustawodawca posługiwałby się w tym przepisie pojęciem
    >+ samochód osobowy skoro dotyczyłby on jedynie samochodów dostawczych? Jak
    >+ widać z brzmienia tego przepisu kochany prawodawca był nad wyraz dokładny bo
    >+ przecież fragment "samochodów osobowych lub innych samochodów", można
    >+ zastąpić ogólnie "samochody"
    >+
    >+ > Z całym szacunkiem, ale to co pisze Samena jest według mnie
    >+ > nadinterpretacją
    >+ > przepisu cytowanego przez Anetę ... .

    Nie. To jest inny polski :] niż się na oko wydaje :> (patrz
    moja wpadka z "VAT - nie podlega vs. zwolniony"
    Przepis mówi że nie wolno odliczać:
    - od samochodów osobowych
    *LUB*
    - dowolnych samochodów o ładowności < 500 kg (czy kG ?)
    pisząc inaczej:
    ...od samochodów [(osobowych) OR (innych samochodów ład.<500)]
    a *nie* (jak sugerujesz):
    ...od samochodów [(osobowych OR innych) AND (ład. <500)]

    >+ Nikt Cię nie zmusza do takiej nadinterpretacji

    Jasne. Jak to orzeczenia sądowe ujmują ? "Wykładnia
    gramatyczna", tak ?

    >+ > Ponadto
    >+ > auta osobowe nie mają oreślonej ładowności. Ten termin jest

    OK. Co tylko popiera tezę że LUB przystaje do 1. opisu - przy
    "OR" wartość logiczna drugiego parametru jest bez znaczenia...

    [...]
    >+ > czy dobrze rozumuję ?

    W tej kwestii tak.

    >+ a gdzie jest podstawa prawna takiego wnioskowania?

    IMO w składni zdania, jak wyżej.

    >+ pozdrav

    Wzaim, Gotfryd