  • Data: 2002-02-04 17:48:58
    Temat: Re: Vat od benzyny w DG
    Od: "maxisyncro" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Samena" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:3c5e853e@news.vogel.pl...
    > Chciałabym nadmienić iż odliczałam VAT od forda escorta combi (ładowność
    > powyżej 500 kg) i miałam kontrolę z VAT. Odliczany podatek nie został
    > zakwestionowany. Samochód nie posiadał homologacji na cieżarowy. I co Wy
    na
    > to?

    Oby tego nie czytał nikt z Twojego US! A tak na marginesie skąd Ci się wział
    w dowodzie rejestracyjnym zapis o ładowności w przypadku auta osobowego ?
    IMHO pewnie ten fakt "zmylił" inspektorów (ktoś NA TWOJE SZCZĘŚCIE
    wprowadził błąd do dokumentów pojazdu). Ja bym się bardzo cieszył,
    gdyby tak mi się upiekło ... .

    > Samena
    >
    > Może to Wy nadinterpretujecie przepisy?

    Kolega Gotfryd Smolik piękną polszczyzną ;-) przetłumaczył semantykę
    przepisów. Niestety, ale to On miał rację. Poza tym to dość logiczne:
    nie przysługuje odliczenie Vatu od samochodów osobowych (bez rozgraniczenia
    na możliwości załadunkowe) i innych, których ładowność jest mniejsza niż
    500 kg (pojazdy specjalne, ciężarowe, specjalistyczne i wiele innych -
    przeważnie w tych grupach rodzajowych określa się ładowność).
    Kolejną sprzecznością jest określanie ładowności w dokumentach aut
    specjalistycznych (nie mylić ze specjalnymi). Te bowiem są właśnie dlatego
    specjalistyczne, ponieważ ich pierwotną funkcją nie jest przewóz ładunków.
    To chyba jednak nie jest temat na tą Grupę :-). Chociaż ... . Kto wie czy po
    bombie z "kratkami", kolejna nie wybuchnie w tej materii ... . Wtedy to już
    będzie temat na tą grupę !!!

    POZDROWIENIA !
    Piotrek