    From: Mario <n...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT - przypadki
    Date: Wed, 30 Aug 2006 19:28:32 +0200

    w-w napisał(a):

    > Dzięki za info, teraz chyba rozumiem na czym polegał błąd mojego
    > myślenia - ale pozwole sobie jeszcze utwierdzić się w przekonaniu:
    > Otóż jest przepis, który pozwala np. na podstawie faktury sprzedaży
    > przeze mnie np. w tym miesiącu, odpisać VAT należny - w tym miesiącu
    > lub w następnym - nie mogę natomiast odpisać VATu należnego z tego
    > miesiąca za np. pół roku - dobrze myślę?

    Źle.
    Specjalnie napisałem że biurowiec kupiłeś rok temu.

    Naliczony (od nabycia) w przypadku braku należnego (od dostawy)
    przenosisz z miesiąca na miesiąc w deklaracjach VAT-7 (kwota do
    przeniesienia) do czasu, aż wreszcie uzyskasz jakąkikolwiek należny
    (dostawa) - nawet nie związany z tym nabyciem.

    Już bardziej łopatologicznie nie potrafię

    poczytaj tutaj
    http://vat.pl/pages/i/787.php