eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiUzywanie prywatnego samochodu we wlasnej DG i w firmie na umowe o prace › Re: Uzywanie prywatnego samochodu we wlasnej DG i w firmie na umowe o prace
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Thu, 23 Feb 2012 19:04:25 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Uzywanie prywatnego samochodu we wlasnej DG i w firmie na umowe o prace

    On Thu, 23 Feb 2012, cef wrote:

    > Dlaczego uważasz, że amortyazcja jest istotna?

    Wystarczy sprawdzić, jakie są warunki dopuszczalności
    amortyzacji. Wedle mojej wiedzy: użytkowanie do DG i najem
    w iloczynie logicznym z ujęciem w ewidencji, koniec listy.
    Czyli tytułem wstępu implikację "zaliczenia do majątku w DG"
    mamy z głowy, a dalej:

    > Przecież to nie ma żadnego związku z bieżącymi
    > wydatkami na eksploatację, których niejako
    > ekwiwalentem jest kilometrówka.
    > Może jakiś paragraf znajdziesz? :-)

    Owszem.
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,13,13,700,,,
    ustawa-z-dnia-26071991-r-o-podatku-dochodowym-od-oso
    b.html
    +++
    46) poniesionych wydatków zaliczonych do kosztów uzyskania przychodów,
    z zastrzeżeniem pkt 36, z tytułu używania
    niewprowadzonego do ewidencji œrodków trwałych samochodu osobowego,
    ^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^
    w tym także stanowišcego własnoœć osoby prowadzšcej działalnoœć gospodarczš,
    dla potrzeb działalnoœci gospodarczej podatnika - w częœci
    przekraczajšcej kwotę wynikajšcš z pomnożenia liczby kilometrów
    [...]
    ---

    Czyli kilometrówka odpada, z definicji.
    Pozostaje "podział kosztów" w oparciu o art.22.3, ale oczywiście
    US powie że nie ma zastosowania "nie jest możliwe ustalenie kosztów
    uzyskania przypadajšcych na poszczególne Ÿródła" bo podatnik nie
    tyle nie mógł, co nie chciał celowo zaniedbując dokumentację :>

    Czym podważasz?
    :)

    > PS
    > Co do samych papierków i ich mocy dowodowej
    > "w razie czego", to zgoda. Akurat jestem zabezpieczony
    > tylko tym, że na stacji płacę najczęściej kartą,

    No to się zgadzamy :)
    (taka karta nie jest aż tak "słaba", transakcja jest
    imienna).

    > ale znam podatników gotowych powalczyć
    > z wspomnianą "decyzją" i wtedy
    > musielibyśmy składać się na odszkodowanie
    > dla nich i na ich prawników :-)

    I tu też :>
    Pic w tym, że na prawników przysługują "koszty ryczałtowe",
    zaś za siedzenie w sądach przedsiębiorcom i świadkom nikt nie
    płaci (w odróżnieniu od sędziów, prokuratorów i urzędników
    US).
    Inaczej mówiąc "niesłusznie pozwany" płaci za satysfakcję,
    niekoniecznie mało, ale co wywalczy to jego ;)

    pzdr, Gotfryd