eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiUzywanie prywatnego samochodu we wlasnej DG i w firmie na umowe o prace › Re: Uzywanie prywatnego samochodu we wlasnej DG i w firmie na umowe o prace
  • Data: 2012-02-24 10:22:28
    Temat: Re: Uzywanie prywatnego samochodu we wlasnej DG i w firmie na umowe o prace
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 24 Feb 2012, cef wrote:

    > Ale nie ma co dzielić. Koszty we własnej działalności
    > (związane z tym źródłem przychodu) są jakieś tam a za
    > wydatki poniesione w roli pracownika jest "zwrot kosztów".
    > Ale widzę, że myślisz o takiej sytuacji kiedy podatnik
    > wrzuca w koszty wszystkie faktury jak leci, a dodatkowo
    > część wydatków ma zwracane przez pracodawcę.

    Ściślej: myślę o posiadaniu dowodów, zaprzeczających
    takiej tezie.

    > No to jesteśmy w domu w kwestii dowodowej.
    > I to jest tylko i wyłącznie kwestia dowodowa, bo obowiązku gromadzenia kwitów
    > nie
    > ma i podatnik może się obruszyć, że go nazywają "złodziejem".

    No może, tyle jego :D

    > Trzeba jednak umieć wykazać, że wydatki poniesione dla pracodawcy
    > (za które w roli pracownika podatnik dostaje zwrot wg przejechanych
    > kilometrów)
    > nie zostały dodatkowo zaliczone do KUP w działalności własnej tego
    > pracownika.
    > Czyli jakieś tam dodatkowe tankowania, na które nie brano faktur, albo brano,
    > ale nie rozliczono.
    > Czy to jest kompromis już? :-)

    Nie, to jest pełna zgoda :)
    Właśnie o to chodziło - pracownik, występując w roli pracownika, powinien
    zabezpieczyć samego siebie występującego w roli przedsiębiorcy, poprzez
    zabezpieczenie *jakichś* wiarygodnych dowodów poniesienia wydatku
    na cele służbowe siebie w roli pracownika - bez wszelkich restrykcji
    dotączących "papierów" do DG, ale w miarę przekonujących.

    pzdr, Gotfryd