eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiUzywanie prywatnego samochodu we wlasnej DG i w firmie na umowe o prace › Re: Uzywanie prywatnego samochodu we wlasnej DG i w firmie na umowe o prace
  • Data: 2012-02-24 07:22:36
    Temat: Re: Uzywanie prywatnego samochodu we wlasnej DG i w firmie na umowe o prace
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Nienienie.
    > "dla firmy" rozumiałem jako "dla DG". Własnej DG tego "równocześnie
    > pracownika", stąd niski poziom wzajemnego zrozumienia :)

    Pytanie z góry nie zakładało takiej sytuacji.

    > Nie, to jest "w celu uzyskania innego przychodu", do czego są
    > odpowiednie regulacje w art.22 - koszty należy podzielić.
    > Co innego, jeśli tym samochodem ujętym w ST własnej DG ów
    > przedsiębiorca i pracownik jedzie do pracy (to jest użytek
    > osobisty i wydatki wylatują z KUP), a co innego jeśli
    > korzysta w pracy (fakt zezwolenia na ryczałtowy KUP po
    > stronie pracownika to jedno, fakt nakazu dopilnowania
    > podzielenia kosztów to drugie i osobne, dotyczy tej samej
    > osoby, ale nie w roli pracownika, lecz przedsiębiorcy).

    Ale nie ma co dzielić. Koszty we własnej działalności
    (związane z tym źródłem przychodu) są jakieś tam a za
    wydatki poniesione w roli pracownika jest "zwrot kosztów".
    Ale widzę, że myślisz o takiej sytuacji kiedy podatnik
    wrzuca w koszty wszystkie faktury jak leci, a dodatkowo
    część wydatków ma zwracane przez pracodawcę.

> [...]
    > art.22 UoPDoOF w sprawie kosztów poniesionych na "różne
    > źródła przychodów", wypada mieć *jakieś* kwity na zakup
    > paliwa, które *nie* zostało zaliczone w koszty DG.
    > Tyle (i tylko tyle).
    > Ta sama osoba rozliczająca "kilometrówkę" w roli pracownika
    > kwitów nie potrzebuje. Ta sama osoba w roli przedsiębiorcy,
    > *mimo* że nie potrzebuje kwitów w pierwszej roli, potrzebuje
    > (tych kwitów) jako "uzyskująca przychody z różnych źródeł"
    > za użyciem jednej kategorii kosztów ponoszonych przy
    > eksploatacji tego samego samochodu co w DG.

    No to jesteśmy w domu w kwestii dowodowej.
    I to jest tylko i wyłącznie kwestia dowodowa, bo obowiązku gromadzenia
    kwitów nie
    ma i podatnik może się obruszyć, że go nazywają "złodziejem".
    Trzeba jednak umieć wykazać, że wydatki poniesione dla pracodawcy
    (za które w roli pracownika podatnik dostaje zwrot wg przejechanych
    kilometrów)
    nie zostały dodatkowo zaliczone do KUP w działalności własnej tego
    pracownika.
    Czyli jakieś tam dodatkowe tankowania, na które nie brano faktur, albo
    brano, ale nie rozliczono.
    Czy to jest kompromis już? :-)