eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiUzywanie prywatnego samochodu we wlasnej DG i w firmie na umowe o prace › Re: Uzywanie prywatnego samochodu we wlasnej DG i w firmie na umowe o prace
  • Data: 2012-02-23 23:29:55
    Temat: Re: Uzywanie prywatnego samochodu we wlasnej DG i w firmie na umowe o prace
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 23 Feb 2012, 'Tom N' wrote:

    > Czekaj, chcesz powiedzieć, że za paliwo brane na fakturę rozliczana w ramach
    > DG nie powinno się płacić tą sama kartą, którą płaci się za paliwo brane na
    > paragon,

    ??
    Z czego Ci to wyszło?
    Chodzi o to, że na "goły" paragon łatwiej się rzucić argumentem
    "wziął pan czyjś paragon i kit wciska", niż na kwit z własnej karty,
    który z założenia jest imienny.

    > którego to paragonu nie bardzo można w kosztach DG uwzględnić, albo
    > za sobotnie zakupy wiktuałów na obiad niedzielny -- czyli nie wskazane jest
    > w DGoF przekładanie pieniędzy z lewej kieszeni do prawej?

    Wręcz przeciwnie - chcę powiedzieć, że prowadzący DG, jednocześnie
    będący pracownikiem, POWINIEN mieć jakikolwiek "papier", świadczący
    że kupował paliwo którego NIE ZALICZYŁ do kosztów z DG.
    Dowód zapłaty za paliwo, które nie jest powiązane z żadną fakturą
    zaliczoną do kosztów w DG, IMO jest mocno wskazany (acz skłaniam
    się ku poglądowi, że imienny dowód w postaci faktury wystawionej
    *nie* na DG - i oczywiście nie ujętej w KUP DG - będzie lepszy).
    Zacytowany przez Ciebie tekst nie jest ironiczny - ja wiem, że tu
    są .podatki, ale poproszę o dosłowne potraktowanie ;)

    > Pominę już, że nr rejestracyjny powinien być na fakturach dokumentujących
    > sprzedaż paliwa wlewanego do baku, a nie na fakturach "za paliwo" ujętych
    > w kosztach DG

    Ale ja się nie skupiałem na powiązaniach dotyczących dokumentowania
    kosztów w DG, lecz na wykazaniu wydatków *NIE* zaliczonych do
    kosztów w DG. Znaczy na zebraniu dowodów że takie były, na wypadek
    jakby kto uważał inaczej.

    > -- tak skoro gdybamy, to wygdybajmy, że to samochód bez prawa do
    > odliczenia VAT za paliwo

    Nie mam nic przeciw :)

    pzdr, Gotfryd