eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiUsluga wewnatrzwspolnotowa - stawka VAT, miejsce swiadczenia › Re: Usluga wewnatrzwspolnotowa - stawka VAT, miejsce swiadczenia
  • Data: 2010-03-30 19:01:35
    Temat: Re: Usluga wewnatrzwspolnotowa - stawka VAT, miejsce swiadczenia
    Od: glos <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 30 Mar, 14:11, Przemek <p...@g...com> wrote:
    > Klientem nie jest firma z Austrii!!! ale firma z Niemiec (Tralala
    > Germany GMBH z adresem w DE- nalezaca do miedzynarodowej firmy
    > consultingowej Tralalala)
    > Prace wykonuje u jej klienta w Austrii lub w biurze austryjackiej
    > firmy corki/odnogi (nazwa Tralala Austria GMBH - siedziba w Austrii)

    a tu widze potencjalna mine - imo lepiej byloby wystawiac fa firmie
    corce - sprawa bylaby czystsza.

    Tak czy inaczej, zgodnie z dyrektywa 2008/8/W art. 44, VAT powinien
    byc placony w kraju siedziby klienta lub stalym miejscu prowadzenia
    dzialalnosci. Pytanie - czy firma-matka = klient przypadkiem nie
    prowadzi stalej dzialalnosci w Austrii? Osobiscie watpie, skoro ma tu
    osobna firme-corke, zapewne stworzona do operowania na tym rynku
    (lepiej sprawdz!) i bedaca osobnym bytem prawnym (lepiej sprawdz!),
    ale lepiej sprawdzic.

    Anyway, imo w obu przypadkach mozesz zastosowac reverse charge vat,
    przerzucajac na odbiorce obowiazek rozliczenia z podatku vat - badz w
    DE, badz (duzo mniej prawdopodobne - w Austrii). Po to wlasnie ten
    mechanizm zostal stworzony...

> [...]
    > Niepokoi mnie sprawa pozycji "Noclegi i dojazd (ryczalt)" - tak to
    > ujalem by nie bylo w tym informacji o prostym refakturowaniu (a jest
    > to hotele rachunki 1:1 + ryczalt na dojazdy)
    > Co by jednak bylo jakbym np zamiescil wprost
    > Noclegi -200 Euro
    > Dojazd - 300 Euro (moge liczyc ryczalt lub koszt biletu lotniczego)
    >
    > W ktorych przypadkach podpadam pod jakis porabany przypadek:
    > refakturuje uslugi hotelu z Austri wiec to tak jakbym swiadczyl uslugi
    > hotelowe w AT wiec rozliczam sie w AT z vatem od "hoteli"?
    > Jak jest z refakturowaniem kosztow i vatem?

    Zastanow sie, jak pisalem, nad wystawianiem fa z jedna pozycja pt
    "doradztwo/programowanie/whatever" i jedna kwota. Klientowi wysylaj
    osobny dokument wyliczenia wysokosci faktury, nie bedacy czescia
    faktury (jak i timesheet, jesli je masz). W przeciwnym razie
    oswiadczasz, ze swiadczysz uslugi hotelowe i inne (a masz je w
    zakresie swiadczonych uslug) i dodatkowo wpakowujesz sie na mine
    podatkowa". Fiskusa naprawde nie interesuje, skad wziela sie kwota fa,
    zainteresuje natomiast, jakie uslugi, z jaka stawka i gdzie
    opodatkowane swiadczysz.

    --

    Pozdrawiam,

    glos