eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiUsluga wewnatrzwspolnotowa - stawka VAT, miejsce swiadczenia › Re: Usluga wewnatrzwspolnotowa - stawka VAT, miejsce swiadczenia
  • Data: 2010-04-02 10:13:46
    Temat: Re: Usluga wewnatrzwspolnotowa - stawka VAT, miejsce swiadczenia
    Od: Tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 01-04-2010 o 16:57:34 glos <g...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > terytorium Polski nie stosuje sie czesci polskiego ustawodawstwa ->
    > przeczytaj powolany art ustawy o swobodzie DG, jego brzmienie jest
    > fascynujace - wprost powolanie sie na regulacje unijne, nie wymienione
    > nawet z nazwy otwiera olbrzymie mozliwosci interpretacyjne. Dodatkowo -
    > esencja unii - swobodny przeplyw ludzi, uslug i towarow w ramach unii.
    > Nizej listuje ustawy implementujacych w/w, zapewne tylko czesc.
    > Chetnie zapoznalbym sie z caloscia polskiej implementacji, ale czas na
    > zdobycie ww jest odstraszajacy. Chyba, ze ktos ma gotowa liste i moze

    IMHO mylisz brak potrzeby rejestracji działalności gospodarczej z
    podatkami.

    > ustawa o swobodzie dzialalnosci gosp art 13 ust 1a (ztcp) + powolywane

    To dotyczy rejestracji DG, a nie podatków

    > przeze mnie art 17 ust 1 pkt 4 oraz art 17 ust 1a ustawy o PTU - oba
    > jasno i precyzyjnie wskazujace, kto jest odpowiedzialny (jest

    Z art. 17 ust 1a wynika dla mnie, że jeśli wirtualny Przemek świadczy
    usługi dla stałej placówki niemieckiego kontrahenta, która to placówka
    znajduje się w Polsce, to miejscem świadczenia jest Polska.

    Im dłużej to czytam tym większy mam zgryz, czy w związku z tym niemiecki
    kontrahent
    ma się rejestrować do VATu PL, czy ma to rozliczyć w DE, ale IMHO to
    jest problem podatkowy i dyrektywa usługowa czy uosdg nie mają z tym za
    wiele wspólnego.

    Może się mylę - i z chęcią się o tym dowiem, ale wolałbym bardzo konkretny
    wywód prawny,
    oparty o logiczny ciąg przepisów, bo jak dla mnie to za dużo emocji jest w
    tym co piszesz,
    rzucasz paragrafami na lewo i prawo jakbyś chciał mnie przytłoczyć ich
    ilością.

    --
    Tomek